آبرسانی به 30 روستای جدید در هر هفته/ آبرسانی به 1440 روستا تا پایان دولت

وزیر نیرو با بیان اینکه هر هفته 30 روستا در کشور از آب سالم بهره‌مند می‌شوند، گفت: تا پایان دولت یک هزار و 440 هزار در 22 استان کشور به شبکه آب و سالم و پایدار متصل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر امروز با حضور در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی و بازدید از نمایشگاه فرش تبریز،چندین پروژه‌ زیربنایی و اقتصادی را به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کردند. 

2 هزار و 700 شبکه آبیاری و زهکشی، سه پست برق در نقاط مختلف، سد حاجیلار افتتاح شد

گزارش فارس حاکی از آن است که از تعداد ۳۵ عنوان طرح پروژه تعداد ۲۹۱ طرح پروژه قابل افتتاح و ۲۳ طرح پروژه عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

افتتاح این پروژه‌ها منجر به ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸ شغل شده است. 

رضا اردکانیان در تشریح پروژه‌های آب و برق استان به صورت ویدئوکنفرانس گفت: سد «حاجیلار چای» در ورزقان از پروژه‌های بزرگ است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در آذربایجان‌شرقی مورد افتتاح قرار گرفت، گفت: ۱۳ نیروگاه دیگر به ظرفیت 2 هزار و ۶۰۰ مگاوات در ۱۱ استان کشور تا پایان سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

اردکانیان افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان پست مختلف در سه نقطه استان افتتاح خواهد شد

وزیر نیرو گفت: سد «حاجیلار‌چای» برای آبرسانی ۳۲ روستا با ۳۵ میلیارد تومان است و البته یک‌هزار و ۴۴۰ روستا در ۲۲ استان کشور به شبکه آب شرب پایدار وصل خواهد شد و از آن طریق جمعیت ۱۰ میلیونی هموطنان روستایی با اتصال به شبکه از آن بهره‌مند می‌شوند و از نیمه سال ۹۲ تاکنون هر هفته ۳۰ روستا به این مدار متصل شدند. 

وی گفت: سد «حاجیلار» از پروژه‌های مهم ۱۲۰ پروژه در ۱۲ استان و اشتغال ۳۲۰ هزار نفر در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، چند استان دیگر و «حاجیلار» در آذربایجان‌شرقی تامین کشاورزی و صنعت را بر عهده دارد. 

اردکانیان گفت: امیدواری این است که با کمک دولت هر چه زودتر اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های باقی مانده انجام گیرد. 

وی گفت: تا پایان سال ۹۸ وزارت نیرو مفتخر خواهد بود تا ۲۱۷ پروژه مهم شامل سد، شبکه آبیاری و زهکشی، تصفیه‌خانه و خطوط انتقال را با اعتباری بالغ ۳۲ هزار و ۷۰ میلیارد تومان را داشته باشیم. 

روحانی در افتتاح این پروژه‌ها گفت: در شرایط تحریم ۲۱۷ طرح و پروژه مهم را به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان در آب و برق افتتاح می‌شود که نشانه آن است که دشمنان شکست خورده و ملت پیروز است و راه توسعه ادامه دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار