حضور آیت‌الله رئیسی در بازار تهران با دغدغه اقتصاد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز اول تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در بازار تهران: من یک مدیر میدانی هستم و اولین نشستم در سفرهای استانی با تولیدکنندگان بوده است.

به گزارش راه شلمچه، بی‌تردید اقتصاد، اصلی‌ترین مسئله کشور در شرایط کنونی است. ناکارآمدی و بی‌عملی دولت تدبیر و امید طی 8 سال گذشته که منجر به تورم‌های چند صددرصدی در حوزه مسکن، خودرو، ارز و همچنین بروز و ظهور گرانی‌های سرسام‌آور کالاهای اساسی شده است، در شرایط کنونی اقتصاد را در صدر مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در رقابت‌های انتخاباتی و همچنین پرضریب‌ترین مؤلفه تاثیرگذار در جذب آرای عمومی قرار داده است.

حضور حجت‌الاسلام رئیسی در بازار تهران
بر همین اساس بود که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز اول تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، «بازار» را به عنوان اولین محل حضور اجتماعی خود تعیین کرد. او ظهر دیروز چهارشنبه 5 خرداد در بازار تهران حاضر شد و با مردم و بازاریان گفت‌وگو کرد.
رئیسی همچنین دیروز در نشست اتاق‌های سه‌گانه و فعالان اقتصادی حضور پیدا کرد تا این پالس را به جامعه بدهد که دغدغه اصلی‌اش حل و فصل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور است.
وی طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: باید سالی چند مرتبه با فعالان اقتصادی جلسه داشت و من این آمادگی را دارم در دولت خود این نشست‌ها را ادامه دهم.
رئیسی افزود: قانونمداری به‌عنوان یک اصل مهم در کشور باید اجرا شود و بنده درصدد هستم قانون بهبود فضای‌ اشتغال را در دولت مردمی و ایران قوی به خوبی اجرا کنیم.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به دغدغه مردم که مسائل اقتصادی است، روندی را برای این مسئله دنبال می‌کنیم یک شناخت مسئله، دو شناخت راه‌حل و راهکار، سوم تعیین اولویت‌ها و چهارم در میدان عمل میدان‌داری کردن است؛ یعنی در اتاق جلسات ننشستن و همراه و همکار بودن با میدان‌داران صحنه است.

ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد؛ ضرورت تشکیل تیم اقتصادی قوی و هماهنگ
رئیسی افزود: ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی تیم اقتصادی دولت است که باید قوی، کارآمد و یکدست باشد برای این امر یک کارشناسی قوی شدن لازم است تصمیمات لحظه‌ای ثبات را از اقتصاد می‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی، ثبات است.

نمی‌توان بازار را دستوری اداره کرد
کاندیدای انتخابات ادامه داد: معتقدیم نمی‌توان بازار را دستوری و در اتاق‌های دربسته اداره کرد بازار باید در تصمیمات اقتصادی نقش داشته باشد.
وی گفت: من یک مدیر میدانی هستم و اولین نشستم در سفرهای استانی با تولیدکنندگان بوده است؛ وقتی نیاز و شعار اصلی تولید بود، تولید باید مسئله اول باشد؛ به همین دلیل به قضات و دادستان‌ها دستور دادم که تولید باید در اولویت باشد و نباید دچار وقفه شود.
رئیسی با بیان اینکه ارزپاشی در بازار و خزانه خالی است، هردو غلط است، تاکید کرد: باید گذاشت که بازار در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دخیل باشد و نباید در اتاق دربسته تصمیم‌گیری کرد.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نباید طوری عمل کنیم که یک روز جوجه‌ها زنده زنده کشته نشوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، گفت: باید مدیریت صورت گیرد اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مسئله را دارد.

به تعامل با همه دنیا  برای حل مسائل اقتصادی باور داریم
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان ضمن اعلام آمادگی برای اخذ پیشنهادات و راهکارهای کتبی اعضای حاضر در جلسه گفت: ما به تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی باور داریم کشورهای منطقه باید در اولویت باشد و با دنیا نیز در ارتباط باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار