آخرین آمار کرونا در ایران

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۴۸۵ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود.

به گزارش راه شلمچه، دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۱۴۸۵ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ تن رسید.

وی افزود: از این ۱۴۸۵ مورد جدید، ۹۸۶ مورد از جمله افرای هستند که در سایه بیماریابی فعال‌تر و از میان افراد با علامت خفیف یا افرادی که با بیماران تماس نزدیک داشته‌اند شناسایی شده‌اند. یعنی تنها کمتر از یک سوم مبتلایان جدید از میان مراجعات به بیمارستان‌ها شناسایی شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: جز در خوزستان، در دیگر استان‌های کشورمان وضعیتِ با ثبات نسبی را شاهدیم و اینکه می‌گوییم دو سوم افرادی که این روز‌ها شناسایی می‌شوند، در سایه بیماریابی فعال‌تر است، در برخی استان‌ها مانند کرمانشاه و لرستان به ده برابر هم می‌رسد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۶۸ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین متاسفانه تا ظهر امروز، آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۴۸۶ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۸۲۷۴۴ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۷۲۸ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون ۵۴۴ هزار و ۷۰۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در بیش از ۱۳۰ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۷.۳ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۶.۹ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۲.۷ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار