آخرین اخبار از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس

حاج‌بابایی، صحرایی و حیدری گزینه‌هایی که بیشتر از همه نیم نگاهی به پاستور دارند اما دولت یازدهم نشان داد حداقل در انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی فراتر از گمانه‌زنی‌ها عمل کرده و غیر قابل پیش‌بینی است.

به گزارش راه شلمچه، رئیس‌جمهور روز دوشنبه ۱۴ فروردین با پذیرش استعفای یوسف نوری، رضامراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد. 

صحرایی را یکی از گزینه‌های جدی معرفی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌دانند اما از اخبار غیر رسمی خبر می‌رسد آیت‌الله رئیسی گزینه دیگری را در نظر دارد به مجلس معرفی کند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه بودجه و سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی کوتاه به راه شلمچه گفت: از معرفی وزیر پیشنهادی به مجلس هیچ اطلاعاتی نداریم.

وی در خصوص معرفی اسدالله عباسی استاندار فعلی گیلان به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزیر پیشنهادی به مجلس را هم رد کرد.

حمیدرضا حاج‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و وزیر پیشین وزارت آموزش و پرورش، احمد حیدری معاون وزارت آموزش و پرورش و معاون سابق امور مجلس را دیگر گزینه‌های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نام می‌برند که براساس شنیده‌های خبرنگار راه شلمچه از دولت، حاج‌بابایی اصلا شانسی ندارد و حیدری شاید یکی از گزینه‌ها باشد.

از مجلس خبر می‌رسد اقبال به رضامراد صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش به این صورت است که بیشتر نمایندگان شناخت زیادی از وی ندارند و تعداد زیادی هم اعلام کردند در صورتی که دولت، صحرایی را به مجلس معرفی کند از وی حمایت خواهند کرد که به نظر می‌آید دولت تصمیم دارد با تأخیر از معرفی وزیر پیشنهادی به مجلس به نوعی گزینه‌‌ای با آرای قاطع نمایندگان همراه باشد.

برخی از نمایندگان مجلس با اینکه رضامراد صحرایی را گزینه‌ای بهتر از وزیر سابق می‌دانند اما گزینه مطمئنی با توجه به حجم زیادی از مشکلات و حاشیه‌هایی که این وزارتخانه مهم دستگاه تعلیم و تربیت دارد را نمی‌دانند و این عده انتظار دارند دولت با کارشناسی بیشتری و همچنین با مشورت‌های تخصصی، بهترین گزینه را به مجلس معرفی کند.

رضامراد صحرایی متولد ۱۳۵۵ و دکترای زبانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال 1401 به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

با توجه به اظهارات برخی از مدیران در وزارت اموزش و پرورش و همچنین مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق تهران، صحرایی در مدتی که به عنوان سرپرست معرفی شده برنامه‌های بسیار خوبی ارائه داده و نشان می‌دهد با روحیه انقلابی و جوانی که از وی دیده می‌شود می‌تواند تحول خوبی در وزارت آموزش و پرورش رقم بزند.

از اینکه میان دولت و مجلس شورای اسلامی تا حدودی شکرآب شده را نمی‌شود کتمان کرد که این اختلاف پس از استیضاح وزیر صمت و به خصوص اظهارات نماینده مدعی واگذاری خودروهای شاسی بلند توسط وزیر صمت سابق قبل از استضاح سال گذشته به تعدادی از نمایندگان، این اختلاف را بیشتر کرد که به نطر می‌آید طی روزهای آینده شاهد تعامل بیشتری بین این دو قوه باشیم.



علی هدایتی/

اگر خوشت اومد لایک کن
6
آخرین اخبار