خانه تکانی لرزان در وزارت آموزش و پرورش!

شاید مهمترین انتظار فرهنگیان کشور از وزیر جدید، تغییر ترکیب مدیران پرحاشیه و سفارشی وزارتخانه بود که با این تغییر قطعا رویکردی جدید برای دستگاه تعلیم و تربیت کشور روی خواهد داد.

به گزارش راه شلمچه، رضامراد صحرایی 47 ساله در تاریخ 9 خرداد امسال با 167 رأی موافق از مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد گرفت.

صحرایی که دارای دکتری زبان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به‌عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد و فروردین امسال پس از استعفای یوسف نوری، سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد.

وزیر جدید آموزش و پرورش اگر چه برای بیشتر نمایندگان مجلس ناآشنا بود اما در نهایت توانست اعتماد اکثر اعضای خانه ملت را کسب کند به پرحاشیه‌ترین وزارتخانه کشور برسد.

شاید مهمترین انتظار فرهنگیان کشور از وزیر جدید، تغییر ترکیب مدیران وزارتخانه بود که با تغییر مدیران قطعا رویکردی جدید روی خواهد داد و تا امروز در این زمینه وزیر آموزش و پرورش حرکت جدی انجام نداد و با توجه به مطالبات فراوان فرهنگیان کشور در این چند ساله، شاید تزریق مدیران تازه نفس با رویکردی کارشناسانه شایسته سالارانه، دستگاه تعلیم و تربیت کشور به سمت افقی روشن هدایت شود.

بر اساس شنیدنی‌هایی از وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیاضی معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش برکنار شد و کمالی سرپرست این مرکز شد. مدیریت دوساله فیاضی را می‌شود ضعیف‌ترین مدیریت این وزارتخانه نام برد.

خیر دیگر برکناری معاون موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بود که  با دستور کتبی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و رییس هیات امناء به مدیرعامل صندوق ذخیره، معاون برنامه‌ریزی و توسعه صندوق به دلیل اضافه کاری غیرمتعارف از سمت خود برکنار شد.

حمید باقرنژاد از آذر ۱۴۰۰ عضو هیات مدیره و معاون مالی و سرمایه انسانی و از بهمن ۱۴۰۱ معاون برنامه‌ریزی و توسعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

به نظر می‌آید اگر وزیر آموزش و پرورش دست به تغییرات اساسی نزند و برخی از مدیران حاشیه ‌دار وزیر قبل را تغییر ندهد قطعا به نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پاسخگو باشد که در زمان رأی اعتماد، صحرایی 86 رأی مخالف داشت و این تعداد از مخالفین قطعا می‌تواند نظارت نمایندگان در وزارت آموزش و پرورش را حساس‌تر کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار