آخرین بازداشتی‌های مفاسد اقتصادی توسط ضدفساد قوه قضائیه

تحرکات ضدفساد قـوه قضـائیـه ادامه دارد. در پی رسیدگی به پرونده شهردار خرم‌آباد، مدیرکل سابق امور شهری استانداری لرستان بازداشت و همچنین مدیرعامل کارخانه قند نقش‌جهان اصفهان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد.
به گزارش راه شلمچه، فساد اقتصادی در اداره غله گلستان و به دنبال آن ۹ نفر از مدیران و کارکنان دستگیر شدند. این نشان می‌دهد که تأکید بر مقطعی نبودن برخورد با مفسدان اقتصادی در هر کسوت و مقامی به قوت خود باقی است.

مطالبه مردم از نهاد قضایی برخورد با دانه‌درشت‌ها بود. برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی یعنی بازگشت بیت‌المال به مردم و ایجاد اطمینان خاطر که قانون، شوخی برداری نیست و با هیچ فردی از راه مسامحه و مدارا وارد نخواهد شد. روندی که از تحرکات ضد فساد در قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی شاهد هستیم، حکایت از همین برخورد بدون اغماض و تعارف دارد؛ یعنی تحقق مطالبه اصلی مردم!

بازداشت مدیرکل سابق امور شهری استانداری 
در ۲۴ مرداد امسال شهردار خرم‌آباد به اتهام تضییع حقوق شهرداری بازداشت شد؛ ضمناً مدیرکل سابق امور شهری استانداری لرستان پیش از این نیز به اتهام تخلفات مالی همراه با معاون عمرانی استانداری لرستان بازداشت که پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد شد. روزگذشته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان گفت: در پی رسیدگی به پرونده شهردار خرم‌آباد، مدیرکل سابق امور شهری استانداری لرستان بازداشت شد.

سعید رازانی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: شهردار خرم‌آباد همچنان بازداشت است و اکنون در حال انجام تحقیقات و تکمیل این پرونده هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان عنوان کرد: در پرونده قبلی معاون استاندار، ردپای مدیرکل سابق امور شهری استانداری وجود داشت که همین امر سبب برکناری وی شده بود که در حال حاضر در بررسی پرونده شهردار خرم‌آباد، این مدیر سابق دستگیر و بازداشت شده است.

بازداشت مدیرعامل کارخانه قند اصفهان
رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز از بازداشت مدیرعامل کارخانه تولید قند نقش جهان اصفهان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی خبر داده است.

محمدرضا حبیبی اظهار داشت: با تلاش و اقدام سریع و به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) مدیرعامل کارخانه قند نقش جهان اصفهان و دو تن از همکاران وی که به طور گسترده اقدام به عرضه و توزیع خارج از شبکه شکر می‌کردند، شناسایی و با صدور قرار قانونی توسط بازپرس رسیدگی‌کننده بازداشت و روانه زندان شدند. وی افزود: براساس تحقیقات اولیه به عمل آمده مشخص شد که این افراد در چند ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ تن شکر را با قیمت بالغ بر هزار و ۶۰۰ تومان بیش از قیمت مصوب با سندسازی و بهره‌گیری از دلالان عرضه کرده و در مجموع مبلغی بیش از ۷۶ میلیارد ریال به جیب زده‌اند.

عالی‌ترین مقام قوه قضائیه در استان اصفهان یکی از علل و عوامل افزایش قیمت شکر و بحران در بازار در چند ماه اخیر را اقداماتی از این دست دانست و خاطرنشان کرد: در بازرسی به عمل آمده حدود هزار تن شکر آماده توزیع خارج از شبکه نیز از انبار این متهمان کشف و ضبط شده است.

دستگیری مدیر غله گنبد کاووس
در کنار این خبر، مدیر غله گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان در گنبدکاووس دستگیر شدند. این افراد نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیارد‌ها تومان به جیب زدند. همچنین یک مرغداری که در آن هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی بود که کار ترکیب این فضولات با گندم در آن انجام می‌شد نیز شناسایی و مالک آن دستگیر شد.

طبق گفته هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه‌ای انجام شده است که تاکنون ٢۰۰ تن از این گندم‌های آلوده در ۱۴ کامیون شناسایی و ۹ نفر دستگیر شدند.

این اخبار در حالی است که همزمان با انتشار احکام مفسدان اقتصادی و مجازات‌های حبس سنگین برای این افراد، هفته گذشته نیز رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی کشور با دستور قضایی بازداشت شد. پیش از این نیز خبر بازداشت مدیران بزرگ خودرویی به تأیید رسیده بود. روزگذشته نیز سخنگوی قوه قضائیه خبر بازداشت دو نماینده مجلس به دلیل تخلفات در حوزه خودرو را مورد تأیید قرار داد.

با این همه رئیس قوه قضائیه پیش از این با بیان اینکه صرف اعلام خبر وقوع فساد برای مردم اعتمادساز نیست، «اصلاح روند‌ها و بستر‌های فسادزا» و «اعلام خبر برخورد با مفسدان» را دو مؤلفه اصلی برای ایجاد اطمینان در مردم نسبت به مقابله نظام جمهوری اسلامی با مفاسد معرفی کرده بود.

         


                                

منبع: روزنامه جوان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار