از شناسایی موضوعات پرچالش و نوپدید تا برگزاری دوره های تخصصی اتقان آرا

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در جمع شماری از کارکنان مرکز آموزش قوه قضاییه در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره 3 قوه قضاییه) از پیشرفت 22 عنوان برنامه مصوب و فوق برنامه تخصصی در راستا تحقق برنامه های سند تحول خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، مهدی جوهری با اشاره به اهتمام جدی همکاران این مجموعه بر انجام صد در صدی برنامه ها بر افزایش هم افزایی بین واحدها و ادارات این مرکز تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های هم اندیشی گفت: نظرات همکاران برای ما محترم است تا بر اساس استدلال، تجربه و تبادل نظر یک کار علمی را پیش ببریم . وی ادامه داد: گاهاً محصول خروجی یک اداره محصول ورودی اداره دیگری می شود تا با ارزیابی علمی نیازهای آموزشی احصا شود.

 

دکتر جوهری همچنین با اشاره به تاکیدات دکتر محمد باقر الفت معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مبنی بر حرکت در چارچوب برنامه محوری و لزوم استفاده از همه ظرفیت های قوه قضاییه، از شناسایی مسائل و موضوعات پرچالش پیش روی قضات و آموزش تخصصی زیر نظر اساتید مجرب خبر داد.

 

وی گفت: از آنجا که دیوان عالی کشور عالی ترین مرجع قضایی از بعد نظارت صحیح بر اجرای قوانین است، به شناسایی رای هایی که به این مرجع ارائه و نقض می گردد، پرداختیم.

وی ادامه داد: محورهای تخصصی در حوزه های مختلف و موضوعات پرچالش که درصد فراوانی بیشتری داشتند از جمله: بیمه، عدم صلاحیت محلی و ذاتی، پرونده های حوزه قاچاق کالا و ارز و پولشویی احصا و استخراج شده است تا بر این اساس آموزش های مبتنی بر این مسائل اجرا شود.

 

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه عنوان کرد: از برجستگی های این دوره های آموزشی که بصورت آنلاین در سراسر کشور برگزار می شود حضور استادی از قضات دیوان عالی کشور است تا با آموزش تخصصی، کلیه همکاران محترم در حوزه کاری و رویارویی با مسائل نوپدید منشا اثر باشند و با ارتقا سطح دانش، اتقان آراء، پیشگیری از اطاله دادرسی و مدیریت صحیح ختم پرونده موجبات رضایتمندی مردم و رعایت حقوق شهروندی بیش از پیش روزافزون شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار