نشست مهدی جوهری مجازی با مدیران آموزش دادگستری کل استان ها

نشست مجازی مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با مدیران آموزش دادگستری کل استان ها در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره 3 قوه قضاییه) برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، دکتر مهدی جوهری؛ مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره برنامه های عملیاتی و اجرایی سال 1401بر مبنای نگاه تحولی عنوان کرد: این نشست مجازی با هدف تعامل و هم اندیشی اجرای برنامه های آموزشی در دادگستری های سراسر کشور برپا شد.

وی افزود: ارتقاء، بازنگری، نیازسنجی واقعی و اجرای موثر برنامه ها از جمله راهبردهایی است که مطابق مصوبات معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه دردست بررسی می باشد تا مدیران آموزشی دادگستری های سراسر استان ها متناظر با اداره کل آموزش برنامه ها را پیاده سازی کنند.

 دکتر جوهری اظهار داشت: در این نشست مجازی نحوه اجرا و اثر بخشی برنامه های مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات و نکات قابل توجهی نیز از سوی مدیران آموزش استان ها مطرح شد. وی افزود: اثر بخشی برنامه ها مستلزم برنامه ریزی و نیازسنجی واقعی برنامه های آموزشی است که امید است با جمع بندی موارد، خروجی ایده آلی کسب شود تا نتیجه نهایی اجرای برنامه های موثر، از اطاله دادرسی در مراجع قضایی پیشگیری کند.

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در حاشیه این نشست از بیشترین دغدغه مدیران آموزش نام برد و قول مساعد پیگیری داد و گفت: با توجه به میزان نیرو و حجم کار، تشکیلات چارت و اختصاص بودجه ای که صرف هزینه های آموزشی شود کفاف اجرای برنامه های آموزشی را نمی دهد اما پیگیر هستیم تا با تغییر چارت و تخصیص بودجه موانع برطرف شود.

 

 دکتر جوهری ادامه داد: یکی از مواردی که برخی استان ها اشاره داشتند و ما نیز قبلاً به این موضوع با نیازسنجی واقعی ورود کردیم، تدوین سرفصل های جدید آموزشی است که با توجه به نوظهور بودن برخی پدیده های اجتماعی و حقوقی از جمله رمز ارزها و یا در مبحث مسائل خانواده موضوع رحم اجاره ای و ... مستلزم دانش کافی در آن حوزه است.

 

وی گفت: در این حیطه همکاری با بانک ها، سازمان بورس، گمرکات و امور مالیاتی صورت گرفته تا با سرفصل های جدید پاسخگوی همکاران عزیزمان باشیم.

 

دکتر جوهری با اشاره به فرایند جذب 9600 نیرو با برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه، از برگزاری دوره های بدو خدمت و کارآموزی نیروهای جدید الاستخدام قبل از صدور ابلاغ خبر داد و گفت: در حوزه آموزش شاهد تحول آموزشی چشمگیری خواهیم بود.

 

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود ضمن تشکر از کلیه مدیران محترم آموزش از اهتمام بیش از پیش مدیران نسبت به اجرایی کردن سرفصل های ابلاغی اداره کل آموزش و نیاز واقعی استان در اجرای برنامه های موثر اظهار امیدواری کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار