آخرین خبر از تشکیل استان «تهران غربی»

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در برخی از شهرها و شهرستان ها شاهد جمعیتی بیش از یک استان هستیم و متاسفانه در دولت های گذشته به شهر های اطراف تهران بنا به ملاحظات و خدماتی کم توجهی شده است.

به گزارش راه شلمچه، سید‌محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم که عصر امروز در فرهنگسرای معلم با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد اظهار داشت: باتوجه به افول آمریکا در جهان و اتفاقات حاکم شرایط خوبی برای دیپلماسی و ارتباطات ایران با سایر کشورها پیش آمده و رئیس جمهور از این فرصت برای برقراری ارتباطات خارجی و دیپلماسی کشور گام محکمی برای ایران قوی برداشته است.

وی افزود: جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم فرصتی است تا در جمع مسئولان و مدیران شهرستان از نزدیک در جریان موضوعات و مشکلات قرار بگیریم تا بتوانیم برای حل آنها پیگیری های لازم را انجام دهیم و با توجه به سفر رئیس جمهور به شهرستان رباط‌کریم مصوباتی انجام شده است که امروز در شورای اداری پیگیر آنها هستیم تا با توجه به رشد جمعیتی شهرستان و افزایش روز به روز آن برای تسریع اموراقدامات و پیگیری هایی لازم انجام شود تا مردم در رفاه و آسایش قرار گیرند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: موضوعاتی مانند آب، مترو، بیمارستان و تصفیه خانه مورد نیاز و مطالبات مردمی است که در اولویت پیگیری ها قراردارد تا در کنار آنها شاهد رشد اقتصادی و تولید در منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب وزیر صنعت، معدن و تجارت با رای قاطع نمایندگان و تصویب تشکیل وزارت بازرگانی دو مقوله و موضوعی است که می‌تواند در کنترل قیمت ها و تنظیم بازار نقش موثری داشته باشد، ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید تمام مسئولان، دولتمردان، نمایندگان و کارگزاران دست به دست هم دهند و با هم افزایی و اقدامات جهادی مسیر محقق شدن شعار سال را فراهم کنند.

حسینی با اشاره به تشکیل استان غربی تهران به مرکزیت شهریار عنوان کرد: هر طرحی که در دولت مطرح می‌شود، عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف دارد و مسئولان و نمایندگان معتقد بر آن هستند که این اقدامات هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد، ولی شخص رئیس جمهور تاکید دارد که در صورتی که جایی نیاز باشد باید تصمیمی بر پایه نظر کارشناسی و در نظر گرفتن زیر ساخت گرفته و اجرا شود و درباره تشکیل استان غربی تهران به مرکزیت شهریار هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و در مرحله پیشنهاد و بررسی و کارشناسی مبنی بر این تصمیم هستیم و نظر مردم هم برای ما محترم است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه افزایش زیرساخت های استان تهران در شهرستان ها یک امر منطقی و قطعی است و باید این زیر ساخت ها در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران نیز افزایش داده شود، ادامه داد: در برخی از شهرها و شهرستان ها شاهد جمعیتی بیش از یک استان هستیم و متاسفانه در دولت های گذشته به شهر های اطراف تهران بنا به ملاحظات و خدماتی کم توجهی شده است و امیدواریم در دولت انقلابی سیزدهم این موضوع بیشتر مورد توجه مسئولان و نمایندگان قرار بگیرد و پس از بررسی و تایید و تصویت نمایندگان طرح استقلال و توسعه شهرهای اطراف تهران اجرایی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به شهرستان رباط کریم و پرند مصوباتی را به همراه داشته که یکی از موضوعات و مصوبات مهم آن بحث مترو پرند است که تا فرودگاه امام خمینی (ره) قابل بهره‌برداری است و امیدواریم با جدیتی که در کار مترو پرند شاهد هستیم مسئولان و کارفرمایان اجرایی، این پروژه ملی را به هفته دولت پایان رسانده و افتتاح شود.

وی ادامه داد: مطمئنا با بهره‌برداری از این پروژه و اتصال خط ریلی پرند به شبکه ریلی تهران، حمل و نقل عمومی و رفت و آمد مردم و شهروندان در این شهرستان به سهولت انجام می شود و با این اقدام می توان بار ترافیکی و ترددی و آلودگی هوا و خطرات جاده ای را کاهش داد و مردم منطقه در آرامش زندگی کنند.

پرند آمادگی شهرستان شدن را دارد
امید احمدی فرماندار رباط کریم در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به رشد جمعیتی شهرستان در ادامه گفت: از سال 95 تاکنون رشد جمعیتی شهرستان افزایش چشمگیری یافته است اما ساختار هیچ تغییری نداشته است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در ادارات این شهرستان بیان داشت: به دلیل کمبود نیروی انسانی در ادارات و نیرویی که به ادارات این شهرستان اختصاص داده شده است تنها تقریبا یک پنجم آن تامین نشده و ما در بحث اداری ضعف بسیار داریم و همچنین تعدادی از ادارات ما به دلیل کمبود بودجه فاقد ساختمان اداری و مستاجر هستند.

فرماندار رباط کریم بر شهرستان شدن شهر پرند نیز تاکید کرد و افزود: شهر پرند قابلیت ارتقاء و آمادگی شهرستان شدن را دارد و رئیس جمهور نیز در سفر خود به شهرستان رباط کریم دستور بررسی این امر را صادر کرده است.

احمدی با بیان اینکه با کمبود تعداد مدارس در شهرستان مواجه هستیم، گفت: بدلیل افزایش دانش آموزان در سطح شهرستان، تعداد مدارس همچنان محدود است و رئیس جمهور در سفر خود به شهرستان دستور ساخت 5 مدرسه را داده اند ولی باز در تامین مدارس دچار کمبود هستیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص موضوع تولید افزود: شهرستان رباط کریم دارای 7 شهرک صنعتی است که اداره کل آنها خارج از شهرستان است و در خصوص مالیات و بررسی مشکلات آنها که در خارج از شهرستان رسیدگی می شود و انتظار داریم تحولی در شهرستان رباط کریم رخ دهد.

فرماندار شهرستان رباط همچنین به کمبود امکانات در مسکن های مهر شهر پرند اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور دو بار به شهرستان رباط کریم سفر کرده اند و از موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این شهرستان آگاه هستند و قرار بود جمعیت سرریز شهر تهران را در پرند داشته باشیم اما در حال حاضر جمعیت از کل کشور به این شهر سرریز شده که باید در این خصوص نگاهی ویژه و ملی در جهت ارائه بودجه صورت پذیرد.

‌نرخ بیکاری در شهرستان رباط‌ کریم منفی 3 تا 5 است
حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های رباط ‌کریم، بهارستان و پرند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل و داشته‌های شهرستان گفت: قرارگیری این شهرستان در جوار فرودگاه بین‌المللی و منطقه آزاد اقتصادی ویژه فرودگاهی، همچنین حاشیه اتوبان تهران - قم، تهران - ساوه و تهران - الغدیر، دارا بودن خط آهن تهران - قم، تهران - خرمشهر، تهران - همدان، مترو، ریل باس و در کنار آن‌ها وجود 11 شهرک و لکه صنعتی، بیش از 30هزار واحد تولیدی صنعتی مستقر موجب شده نرخ بیکاری در این شهرستان منفی 3 تا 5 ‌باشد و این منطقه بار بیکاری شهریار، ری، کرج، اسلامشهر و تهران را به دوش می‌کشد.

وی در ادامه افزود: مسکن مهر، مسکن نهضت ملی، نیروگاه و گمرک فرودگاهی، کمربندی کشتیرانی که در حال ساخت است واحدهای لبنی، پادگان‌ها، بندر خشک و پایانه باربری شهرستان بهارستان موجب گردیده است تا شهرستان‌های رباط‌ کریم و بهارستان حرف زیادی برای خدمت به پایتخت داشته باشد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار