اگر رئیسی نیاید اصولگرایان در انتخابات 1400 شکست می‌خورند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده‌ای بر این باورند که اگر از حالا کاندیدایمان مشخص شود تخریب صورت می‌گیرد اما ما معتقدیم  هر تخریبی در باره رئیسی به ذهنشان می‌رسید در سال ۹۶ با صدای بلند بیان کردند و حالا دستشان خالی است.

به گزارش راه شلمچه، «سید محمد حسینی»، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، درباره بیانیه این کانون مبنی بر درخواست کاندیداتوری از رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ به برنا گفت: ما در کانون دانشگاهیان بعد از چند ماه بررسی میدانی وتحلیل نظرسنجی‌های متعدد پیرامون نتخابات ریاست‌جمهوری و کاندیداها، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط کرونایی که جلسات سخنرانی، سفرهای استانی و اجتماعات محدود شده، کاندیداهای کمتر شناخته شده به سختی می‌توانند در مدت کوتاه باقی‌ مانده به معرفی سوابق، دیدگاه ها و برنامه های خود بپردازند و وارد گود رقابت شوند.
تنها شخصیت هایی قادر به ورود در این کارزار پیچیده و دشوار هستند که مردم با کارنامه کاری آنان به خوبی آشنا و به کارآمدی و کفایت آنان اعتماد و اطمینان داشته باشند تا هم سطح مشارکت افزایش یابد و هم با طیب خاطر به گزینه مورد وثوق خود رای دهند. 

او ادامه داد: در بین گزینه‌های مطرح با وجود احترامی که برای همه آنها قائل هستیم فکر می‌کنیم، رئیسی می‌تواند موجب کاهش مشکلات کشور شود و از طرفی او از جایگاهی برخوردار است که مورد قبول و وفاق همه نیروهای جبهه انقلاب است و می‌تواند از همه عناصر متعهد و توانمند در دولت آینده استفاده کند و همه حاضر به همکاری با او در سطوح مختلف مدیریتی هستند و در نتیجه دولتی مقتدر و کارامد شکل می‌گیرد. 

حسینی اضافه کرد: عده‌ای بر این باورند که اگر از حالا کاندیدایمان مشخص شود تخریب صورت می‌گیرد اما ما معتقدیم  هر تخریبی در باره رئیسی به ذهنشان می‌رسید در سال ۹۶ با صدای بلند بیان کردند و حالا دستشان خالی است و اگر هم تخریب‌ جدیدی هست حالا که فرصت داریم تخریب‌ها صورت بگیرد بهتر است تا نزدیک روز انتخابات که فرصت پاسخ دهی وجود ندارد و در هیجانات انتخابات حرف حساب گم می شود و به تعبیری شترسواری دولا دولا نمی‌شود، فردی که کاندیدا است باید وارد میدان شود، مخالفان هم هر چه دارند رو کنند و حامیان به ابهامات و شبهات پاسخ دهند و با روشنگری و دلایل مستند، جوابگوی اتهامات و افتراها باشند. 

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا با رئیسی و یا نزدیکان وی گفت و گو و مذاکره‌ای انجام شده است؟ عنوان کرد: رئیسی در حال حاضر بنا ندارد که به انتخابات وارد شود چراکه می‌گوید منصوب رهبری در قوه قضائیه است  و سند تحول را آماده ساخته و باید آن را اجرایی کند. اما ما معتقدیم اگر یک مطالبه عمومی صورت گیرد و همگان به این نتیجه برسند که بهترین گزینه، رئیسی است چراکه اگر او نیاید مشکلات عدیده‌ای از جمله تعدد کاندیداها و نرسیدن به توافق رخ می‌دهد که نتیجه آن واگذاری نتیجه به جریان رقیب است، بنابراین می‌توان او را مجاب کرد که کاندیدای ریاست‌جمهوری شود. 

وی در این باره که فعالیت‌های انتخاباتی قالیباف آغاز شده، و اینکه آیا این بار قالیباف به نفع رئیسی از انتخابات ریاست جمهوری کنار می‌کشد یا خیر؟ اظهار کرد: این مسائل باید بررسی شود چراکه ما نمی‌توانیم از حالا به صورت قاطع در این باره صحبت کنیم اما در هر صورت چه بسا حضور یکی موجب شود که دیگری برای انتخابات نیاید چون غالبا کاندیداهای انقلابی براساس تکلیف حضور پیدا می‌کنند و اگر یک نفر واجد شرایط وارد عرصه انتخابات شود، تکلیف از دیگران ساقط می‌شود. 

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا با ابراهیم رئیسی در این باره گفت و گوی حضوری هم داشتید یا خیر؟ تصریح کرد: هنوز رسما صحبت نکرده‌ایم، ولی بنا داریم صحبت کنیم و دلایل منطقی خود را مطرح کنیم. ما وظیفه خود می‌دانستیم که این پیشنهاد را رسانه‌ای کنیم یقینا دیگران هم در این زمینه واکنشی نشان خواهند داد و اگر در نهایت فضای عمومی جامعه، این مطالبه را داشته باشد امیدواریم که رئیسی هم قبول کند. دو روز گذشته که این بیانیه را صادر کردیم شاهد واکنش‌های مثبتی در فضای مجازی و در محافل دانشگاهی و اساتید و نخبگان از شهرستانها و استانها بودیم که با ما تماس می‌گیرند و این اعلام نظر را تصمیمی به موقع می‌دانند که بیش از این نباید معطل شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار