آقای رئیسی با وجود این همه محاسنی که دارید، اما...!

حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی در نشست مدیران اصحاب رسانه‌ با رئیس‌جمهور، مطالب بسیار مهمی را  به رئیسی گفت و تأکید کرد مواردی سبب شده تا خاطرات تلخ دولت قبل همچنان در اذهان زنده بماند.

به گزارش راه شلمچه، هفته گذشته مدیران رسانه های سراسری با رییس جمهور محترم دیداری داشتند که به‌ نماز و افطار ختم شد. در این نشست، برخی از مدیران مسئول رسانه‌های سراسری، نکات مورد نظر خود را طرح کردند. 

حجت‌الاسلام حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی یکی از مدیران دعوت شده این نشست با رئیس‌جمهور بود که نکات بسیار مهمی را  مطرح کرد که خلاصه آن را در کانال تلگرامی خود گذاشت.

رسایی خطاب به آیت‌الله رئیسی گفت:

۱. الحمدلله با تغییر رفتار دولت، کم شدن فاصله‌ها و برداشته شدن دیواری که بین اعضای دولت قبل بویژه رییس جمهور و مردم کشیده شده بود، موجی از امید در دل مردم ایجاد شده است.

سفرهای استانی، تسریع در واکسیناسیون، آزادسازی سواحل به نفع مردم و تلاش دولت در روزهای تعطیل و غیرتعطیل، ارتباطات بین‌المللی و قاطعیت دولت در اجرای برخی تصمیمات مردم را امیدوار کرده است.

مردم می‌بینند دیگر همچون گذشته وقتی رییس جمهور به سفر استانی می‌رود، برای یک شب با هواپیما تُشک مخصوص برای او حمل نمی‌شود! وقتی به دیدار خانواده شهدا می‌رود، ظروف تشریفاتی برایش مهیا نمی‌کنند! روزهای تعطیل به جای قشم، کیش و توچال، مردم رییس جمهور را در مناطق آسیب‌دیده و دور دست می‌بینند و ... همگی سبب شده تا خاطره تلخ رفتارهای اشرافی رییس دولت قبل از یادها برود، اما ...

اما در کنار این محاسن، آشفتگی در حوزه اقتصاد، نوسان قیمت‌ها، عدم نظارت بر قیمت‌ها و مواردی از این دست، سبب شده تا خاطرات تلخ دولت قبل همچنان در اذهان زنده بماند. البته مردم همچنان امیدوارند اما این امید باید ریشه بدواند و ماندگار شود تا سرمایه اجتماعی دولت و به دنبالش سرمایه سیاسی را افزون کند.

۲. برای عبور سریعتر از این مرحله باید از نیروی انسانی همسو به جهت‌گیری رییس دولت به کار گرفته شود. سال ۹۲ وقتي دولت وقت کارش را شروع کرد هر چند کلید داشت اما با کمپاین مدیران کشور را درو کرد.

آقای رییسی به حرف مخالفانشان توجه کنند. همین مخالفینی که امروز شما را به دلیل عدم جابجایی مدیران دولت قبل می‌ستایند (اشاره به صحبت یکی از مدیران مطبوعاتی اصلاح‌‌طلب حاضر در جلسه) سال ۹۲ جابجایی از صدر تا ذیل مدیریت در قوه مجریه را حق سیاسی خودشان می‌دانستند و آن را مطالبه مردمی که رای داده‌اند، می‌دانستند.

آقای رییسی! از جمله انتقادات وارد به دولت شما همچنان موضوع تاخیر در انتصابات و برخی انتصابات ناهمسو و ناهمگون با جهت‌گیری دولت شماست.

۳. متاسفانه دولت محترم در حوزه اطلاع‌رسانی گرفتار لکنت است. روابط عمومی‌ها که می‌توانند نقش موثری در انتقال زحمات دولت باشند از انسجام لازم برخوردار نیستند. در برابر هجمه‌های سازمان یافته و تخریب‌های هدفمند داخلی و خارجی، قطعا دولت نیاز به اتاق عملیات روانی دارد و متاسفانه چنین رویکردی دیده نمی‌شود.

۴. دولت ایدئولوژیک، دولت انقلابی و دولتی که می‌خواهد آرمان‌های انقلاب اسلامی را روی دست بگیرد، باید در مواقعی دافعه داشته باشد، باید عده‌ای آن را نپسندند، باید با او دشمنی کنند. متأسفانه دیده و شنیده می‌شود که برخی دولتمردان، اصل را بر جذب همه جریانات فکری، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی قرار داده‌اند.

هنوز مدیریت برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دولتی تغییر نکرده است، هنوز برخی رسانه‌ها که پایگاه دشمن هستند از رانت دولتی بهره می‌برند و ارتزاق می‌کنند و هدفمند اصول انقلاب را هدف گرفته‌اند!

۵. آقای رئیس جمهور! برجام سنگی بود که در چاه انداخته‌اند شد و حالا هزار عاقل تلاش می‌کنند تا سنگ را بیرون بیاورند و نمی‌توانند! (اشاره به سخنان یکی از مدیران اصلاح‌طلب حاضر در جلسه که مهمترین پروژه دولت را برجام دانست) برجام مهمترین پروژه دولت در زمان حسن روحانی بود. آن هم به این دلیل که دولت روحانی دستاوردی برای ارائه به مردم نداشت. برای همين مجبور بود این میت را تحت هر شرایطی زنده معرفی کند اما دولت شما که تمام تخم مرغ‌ها را در سبد برجام قرار نداده و اقدامات متعددی را در حوزه داخلی و بین‌المللی در دستور کار  داشته، چه نیازی به برجام دارد؟

آقای رییسی ما به شما و تیم مذاکره کننده اعتماد داریم چون شما به دشمنان این ملت اعتماد ندارید. ما به شما اعتماد داریم چون دولت شما خلاصه نشده در مذاکره. ولی اطلاع‌رسانی ناقص در این زمینه باعث شده که اتاق عملیات روانی مقابل شما اینگونه القا کند که هنوز همه چیز برجام است، در حالی که برای شما و دولت شما همه چیز برجام نیست.


اگر خوشت اومد لایک کن
5
آخرین اخبار