آماده شدن روسیه برای حمله بزرگ و همه جانبه به اوکراین

با نزدیک شدن به سالروز آغاز جنگ میان اوکراین و روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آغاز یک حمله جدی از طرف مسکو پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش راه شلمچه، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله جدید روسیه به اوکراین در سالروز آغاز جنگ میان دو کشور، یک مقام اوکراینی مدعی شد روسیه در حال افزایش نیروهای خود در جبهه‌های شرقی درگیری است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کی‌یف ناامید از دریافت به موقع کمک‌های نظامی غرب، با نزدیک شدن به سالروز آغاز جنگ میان اوکراین و روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آغاز یک حمله جدی را از طرف مسکو پیش‌بینی می‌کند.

در همین رابطه، سرهی هایدای فرماندار منطقه لوهانسک در شرق اوکراین به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت: روز به روز اعزام نیروها و تجهیزات بیشتری را - از طرف روسیه - به سمت خود شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه نیروهای روسی مهمات جدید را به شکلی متفاوت از قبل استفاده می‌کنند، ادامه داد: دیگر بمباران‌های شبانه روزی را شاهد نیستیم. آن در حال ذخیر مهمات و آماده‌سازی برای یک حمله تمام‌ عیار هستند.

این مقام اوکراینی اظهار داشت: به احتمال زیاد ذخیره این مهمات ۱۰ روز زمان می‌برد ،‌ بنابراین از تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن‌ماه) هر لحظه احتمال شروع این حمله وجود دارد.

الکساندر کووالنکو یک تحلیلگر اوکراینی در حوزه دفاعی نیز در این باره گفت: حمله جدید روسیه می‌تواند از هر چهار مسیر لوگانسک شرقی،‌ دونستک،‌ زاپوریژیا و شهر و بندر ماریوپل آغاز شود.

وی که یکی از تحلیلگران اندیشکده «گروه مقاومت اطلاعات» اوکراین است،‌ ادامه داد: در منطقه دونتسک به ویژه در اطراف باخموت و آودیوکا مشکل به مراتب جدی‌تر است. زیرا روس‌ها می‌توانند در این مناطق نیروها، تجهیزات خود را تقویت کنند.

کووالنکو با اشاره به ماریوپل به عنوان یک مرکز جابه‌جایی برای روس‌ها خاطر نشان کرد:‌ این منطقه که در اختیار روس‌ها قرار دارد در یک حمله جدید می‌تواند به عنوان یک هاب جابه‌جایی برای انتقال تجهیزات و نیروها برای روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این تحلیلگر اوکراینی، کی‌یف به این زودی‌ها توانایی برای اجرای یک ضد حمله را نخواهد داشت و نیروهای اوکراینی تا آن زمان مواضع دفاعی خود را به منظور دفع و جلوگیری از پیش‌روی روسیه حفظ می‌کنند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که اگرچه ممکن است همه‌چیز بسیار سریع تغییر کند اما به نظر می‌رسد شرایط فعلی برای دو ماه آینده و در واقع تا زمان اتمام فرایند آموزش و تحویل تانک‌های تهاجمی غرب ادامه پیدا کند.

این گزارش می‌افزاید: با نزدیک شدن به یک سالگی جنگ میان روسیه و اوکراین، کی‌یف به نقطه‌ای رسیده که دیگر مانند نیمه دوم ۲۰۲۲ دستاوردی ندارد و این مسکو است که با استفاده از صدها هزار نیروی بسیج شده خود برای پیش‌روی اوکراینی‌ها را تحت فشار قرار داده است.

ولودمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه در اظهاراتی با بیان اینکه باید نشان دهیم که نماینده مطمئنی برای میلیاردهای دلار کمک‌های نظامی غرب بوده‌ایم، ادامه داد: در مناطق متعددی به ویژه آن‌هایی که خطوط مقدم جنگی و یا به آن نزدیک هستند، مسئولانی به تجربه نظامی قرار خواهیم داد. کسانی که در برابر تهدیدها بیشترین اثرگذاری را از خود نشان دهند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار