آون توسترهای برقی چگونه کار می‌کنند؟

فر برقی یا آون توستر کاربرد زیادی در خانه دارد و از این وسیله بیشتر برای پخت کیک، پیتزا، بریان کردن مرغ، گرم کردن نان، پُخت‌و‌پز کردن کوتاه مدت و بسیاری دیگر استفاده می‌کنند.

به گزارش راه شلمچه، آون توسترها انواع مختلفی از نظر کیفی و هم از نظر شکل ظاهری دارند که رایج‌ترین آن معمولی و یا دارای صفحه نمایشگر می‌باشند اما مهمترین ویژگی که آون توسترها باید داشته باشند به شرح زیر است:

* همه آون توسترها باید دارای نشان استاندارد، برند معتبر و دارای خدمات پس از فروش فعالی باشند. متأسفانه بعضی از مارک‌هایی در بازار توزیع می‌شود که فقط تشابه اسمی با برندهای معروف دارند و از هیچ استانداری هم برخوردار نیستند. 

* آون‌ها باید دارای فن(کانوکشن) باشند تا گرمای داخل دستگاه را در موقع پُخت پخش کند و همه قسمت غذا به اصطلاح مغزپُخت گردد.

* تایمر، ترموستات و کلید انتخاب(المنت‌ها، جوجه گردان، فن) در دستگاه‌های معمولی کاربردهای مهمی دارند.

* دستگاه‌های دارای صفحه لمسی کار با آن راحت است که پس از انتخاب یکی از گزینه‌های تعریف شده کافی‌است فقط روی (start) را فشار دهید و دستگاه شروع به کار می‌کند و پس از پایان پُخت هم خاموش می‌شود.

نکات مهم قبل از استفاده با آون توستر

برای اولین مرتبه می‌خواهید از دستگاه استفاده کنید برای از بین بردن بوی بد داخل آن، به مدت 10 الی 20 دقیقه روشن گذاشته و بهتر است درب دستگاه باز بماند شاید در این موقع مشاهده کنید دودی از دستگاه بیرون می‌آید اصلا نگران نباشید و پس از چند دقیقه از بین می‌رود و در دفعات بعدی برای استفده از دستگاه نیاز به تکرار آن نیست.

توجه کنید برای استفاده از آون توسترهای معمولی حتما باید سه کلید(تایمر، ترموستات، انتخاب المنت) روی یکی از گزینه‌های مد نظر قرار دهید تا دستگاه شروع به کار کند. به‌عنوان مثال؛ تایمر، برای انتخاب زمان پُخت در نظر گرفته شده‌است که معمولا از صفر تا 60 و یا 90 دقیقه می‌باشد. ترموستات برای میزان دمای داخل دستگاه است که معمولا از 100 درجه تا 250 درجه تعبیه شده‌است اما برای اینکه غذا مغز پُخت شود از درجه حرارت پایین‌تر و زمان بیشتر اتخاب کنید. اگرچه درجه حرارت بالا باشد پُخت سریع انجام می‌شود اما روی غذا می‌سوزد و داخل آن پخته نمی‌شود.(در حین کار با دستگاه می‌شود در آن را باز کرد و به فرآیند پُخت نظارت کرد.)

کلید انتخاب المنت‌ها به این صورت است که بستگی به نوع غذا دارد . این کلید معمولا برای انتخاب المنت بالا، المنت پایین، المنت بالا و پایین و یا جوجه گردان است. بعضی از دستگاه‌ها دو کلید دارند کلید دیگر برای انتخاب فن، المنت بالا و فن، المنت بالا و پایین و فن، المنت بالا و پایین بدون فن و یا اصلا بدون اسفتاده از المنت‌ها می‌باشد. در این مدل‌ها احتمالا انتخاب المنت پایین به تنهایی ندارد در این‌صورت بهتر است از گزینه المنت بالا و پایین اما با درجه حرارت پایین انتخاب شود.

خانم‌هایی که در پُخت کیک تخصص بالایی دارند می‌گویند قبل از شروع پخت باید ابتدا برای چند دقیقه المنت پایینی به تنهایی کار کند سپس المنت بالا روشن شود. دستگاه‌هایی که انتخاب المنت پایین را ندارند می‌شود المنت بالا و پایین با درجه حرات پایین استفاده کنند.



اگر خوشت اومد لایک کن
22
2
اتنا ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
عالی بود
پاسخ
2
اتنا ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
ممنونم ازتون عالی بود
پاسخ
4
نور ۲۳ مهر ۱۴۰۱
من بلد نیستم جوجه گردان تستر رو در بیارم روی دفترش هم چیزی ننوشته چیکار کنم مکس استیل مارکش
پاسخ
0
۳۰ دی ۱۴۰۱
سلام من توستر فانتو خریدم اصلا المنت ها به تنهایی روشن نمیشن فقط با جوجه گردان روشن میشن وقتی المنت رو روشن میکنم جوجه گردانم روشن میشه
بنظرتون این خوبه یابد؟
۳۰ دی ۱۴۰۱
ایراد داره .قتی جوجه گردان کار میکنه فقط المنت بالا باید کار کنه. توستری خوبه که المنت بالا و یا پایین به تنهایی کار کنه
مثلا برای کیک پختن ابتدا باید فقط المنت پایین کار کنه و بعد المنت بالا و با هم کار کنه
پاسخ
2
۹ آبان ۱۴۰۲
من توستر Brina دارم نمیدونم المنت بالا و پایین چجوری روشن خاموش میشه یا اول کدومارو بزنم بلد نیستم ممنون میشم دونه دونه بگین از اول تا آخر چیا رو بزنم
علی هدایتی ۱۳ آبان ۱۴۰۲
بهتر است توستر کلید انتخاب المنت مجزا برای بالا و پایین داشته باشه
یعنی اگر خواستید فقط المنت بالا و یا اگر خواستید فقط المنت پایین کار کنه را داشته باشه
توستر شما احتمالا انتخاب برای فقط المنت پایین کار کنه را نداره
برای کیک پختن لازم است ابتدا حدود 10 الی 15 دقیقه المنت پایین روشن باشه وبعد المنت بالا کار کنه
چون این توسترها المنت پایین به تنهایی نداره تنها راهش اینه که دو المنت بالا و پاییه همزمان کار کنه ولی درجه حرارات را پایین تر بیارید تا روی کیک نسوزه
حتما فن داخل هم روشن باشه
۲۳ آذر ۱۴۰۲
مهسا
پاسخ
0
منصوره ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
سلام من اون توسترپاورترک خریدم نمیدونم ازکجاروشن میشه هرچی ولوم هاشومیچرخونم روشن نمیشه ممنون میشم کمکم‌کنید
پاسخ
آخرین اخبار