مژده وزیر آموزش و پرورش به فرهنگیان کشور؛

اجرای رتبه‌بندی معلمان اراده مشترك دولت و مجلس

حاجی‌میرزایی در جلسه با جامعه اسلامی فرهنگیان گفت: رتبه‌بندی معلمان كه محصول پیگیری‌های دکتر کریمی‌فیروزجایی است به نقطه اميدبخشي رسيده است.


به گزارش راه شلمچه، صبح امروز دوشنبه 8 دی وزیر آموزش و پرورش به همراه قاسم احمدی‌لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس و علی باقرزاده‌فاروجی رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در سالن جلسات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مهمان علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس و دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور و اعضای هیئت اجرایی بودند.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با استقبال از برگزاری این جلسه گفت: امیدوارم نشست‌های بیشتری در این سطح داشته باشیم تا درک مشترکی بوجود آيد و افکارها را با هم نزدیک کند.

وی با حمایت از شبکه آموزش شاد دانش آموزی افزود: در حال حاضر بجای بخشنامه با مجموعه وزارت آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد ارتباط داریم و با همه مدیران مدارس ارتباط داریم و من الان می‌توانم با تمامی مدیران استان‌ها حرف بزنم و این امکان برای من و معاونین و همه روسای مناطق فراهم شده که این کار را انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اتفاقی که در مدت 15- 16 ماه گذشته افتاده طی 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده و این توفیق بدست نمی‌آمد مگر با حمایت همه شما. مثلا در رتبه‌بندی معلمان بخش مهم آن محصول ميدان داری و پیگیری‌های دکتر کریمی‌فیروزجایی و جامعه اسلامی فرهنگیان بوده که فضا را آماده کرد. در رتبه‌بندی معلمان قبلا خطایی صورت گرفته بود که رتبه‌بندی را بردند به فصل 10؛ یعنی برای همه کارمندان با معلمان به یک اندازه بود و قانونگذار اراده‌اش این نبود به آموزش و پرورش مثل بقیه حقوق بدهند و این خطا قبلا شده بود و قول هم داده بودند از اول مهر اجرا می‌شد و تحقیق واقعی رتبه‌بندی نشده بود. در اسفند ٩٨ فصل ده را بی‌حساب به همه دادند و همانند لودر از روی رتبه بندی رد شدند. با کمک شما فوق‌العاده تخصصی، در شروع سال افزایش داشتیم و یک افزایش عمومی برای همه کارکنان و مطالبه رتبه‌بندی معلمان شروع شد؛ آقای دکتر کریمی‌فیروزجایی خیلی میدان داری کردند و ما را صدا زدند و از ما قول گرفت که حتما باید رتبه‌بندی معلمان انجام شود و اين فشارها در این مدت ما را تحت تأثیر قرار داد. نهايتا رتبه بندی را تنظیم کردیم و این طرح را به دولت بردیم و آقای جهانگیری هم انگیزه داشتند تا این کار انجام شود و با قید فوریت به کمیسیون علمی دولت ارجاع دادند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: من شش سال دبیر دولت بودم، روال کار این است هرپیشنهادی ابتدا باید به کمیسیون تخصصي و فرعی برود و بعد به کمیسیون اصلی و سپس به صحن دولت؛ و این روال همه مصوبات است اما ما از نفوذ خودمان استفاده کردیم و دو مرحله کمیسیون تخصصی و فرعی را حذف کردیم و مستقیما به کمیسیون اصلی بردیم و هفته پیش كليات آن تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش زمان نهایی شدن رتبه‌بندی معلمان در دولت را نهایتا تا دو هفته دیگر اعلام کرد و گفت: بلافاصله پس از نهایی شدن این طرح به مجلس می‌دهیم و خوشبختانه بودجه هم پیش بینی شده و انشالله عید امسال نوید رتبه‌بندی جدید را در شروع سال آینده می‌دهم و به فضل الهی سال آینده برای فرهنگیان عزیز سال بهتری باشد و همانطوری که سال 99 بهتر از سال 98 بود و سال 98 هم بهتر از 97 بوده و امیدوارم با کمک فکری همه دوستان این تحقق پیدا کند.

حاجی‌میرزایی در پایان افزود: ما واقعا در دستور کارمان جهت گيری سیاسی نداریم. واقعا در پی بالابردن و یا پایین آوردن هیچ کسی و یا کسانی نیستیم؛ همه همت ما این است که آموزش و پرورش مصون باشد و متمرکز  به جریان تربیت باشد. باید همه جامعه پشت این نهاد تعلیم و تربیت باشند.

علی کریمی‌فیروزجایی در این جلسه از تلاش‌هایی که انجام شده برای تحقق خواسته جامعه بزرگ معلمان کشور در دولت و مجلس تقدیر کرد و با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت: مجلس و دولت بايد با اجرای طرح رتبه‌بندی برای معلمان كنونی و تقويت دانشگاه فرهنگيان برای معلمان آينده گام بردارند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای مدارس به وزارت آموزش و پرورش را داد و گفت: معلمان واقعا در این مدت خیلی درگیر بودند و تا پاسی از شب باید به دانش آموزان و والدین آنها پاسخ می‌دادند؛ پیشنهاد می‌دهیم مدارس بعد از امتحانات ترم، یک هفته تعطیل شود تا معلمان با فراق بال بیشتری به کارشان ادامه دهند.

نماینده بابل در مجلس در خاتمه اشاره‌ای به مشکلات شبکه شاد داشت و افزود: شبکه شاد با توجه به زیرساخت‌های خوبی دارد اما انتظار داریم اشکالات آن برطرف شود.

در این جلسه تعدادی از اعضای هیئت اجرایی به طرح مشکلات فرهنگیان پرداخته و همچنین پیشنهادات کارشناسی را ارائه دادند.



علی هدایتی/

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار