کریمی‌فیروزجایی خبر داد:

رتبه‌بندی معلمان قطعا در سال جدید اجرا می‌شود

عضو هیأت رئیسه مجلس از پیگیری‌ نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش مجلس برای افزایش اعتبارات رتبه بندی فرهنگیان و اجرای همسان سازی حقوق هیأت علمی در بازگشت بودجه ۱۴۰۰ به مجلس خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه  بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، دولت مکلف به ارائه لایحه بودجه جدید به مجلس است، عنوان کرد: قطعا اجرای نظام رتبه بندی برای معلمان یکی از موضوعاتی است که سال آینده اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه رتبه بندی فرهنگیان از دو جبهه مورد پیگیری نمایندگان مجلس است، افزود: لایحه نظام رتبه بندی معلمان در کمیسیون‌های تخصصی دولت به تصویب رسیده و پس از تصویب نهایی در صحن هیأت دولت راهی صحن علنی خواهد شد. مسیری دیگری که مجلس دنبال می‌کند، اختصاص اعتبار برای اجرای این قانون در بودجه 1400 است.

 

وی با یادآوری اینکه البته در  بودجه اولیه ارائه شده دولت به مجلس رقمی معادل 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌ بندی در لایحه گنجانده شده بود، ادامه داد: برای اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان، آموزش و پرورش حداقل نیاز دو برابری به این اعتبارات است که امیدواریم با اصلاح لایحه بودجه این موارد در قانون بودجه لحاظ شود.

 

کریمی فیروزجائی عنوان کرد: افزون  بر این، رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده اعمال همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم وزارت بهداشت در لایحه بودجه را نیز داده است که رقم این ردیف اعتبارى نیز حدود 3 هزار میلیارد تومان برآورد مى شود.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس مجلس اضافه کرد: انتظار داریم این موارد در بودجه 1400 دیده شود تا کمک مناسبی برای جامعه دانشگاهی و فرهنگیان کشور باشد.


اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار