کریمی‌فیروزجایی زمان به بار نشستن رتبه‌بندی معلمان را اعلام کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس در برنامه زنده تلویزیونی گفت: حدود 3 میلیون نفر از برنامه شاد محرومند و همچنین ورود دانش‌آموزان به شبکه‌های اجتماعی و بدون در نظر گرفتن محدویت‌ها هم معضل دیگری در آینده خواهد بود.

به گزارش راه شلمچه، جمعه شب 9 آبان برنامه زنده پرسشگر شبکه آموزش با موضوع «رسانه و سند تحول بنیادین» و با حضور دکتر علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور از شبکه آموزش صدا و سیما پخش شد.

فیروزجایی در این برنامه با وجود شیوع منحوس کرونا نقش تلویزیون را در ساماندهی و آموزش از راه دور دانش‌آموزان کشور بسیار با اهمیت دانست و گفت: بر این اساس حدود 190 نماینده مجلس در قالب بیانیه‌ای از شبکه آموزش به جهت ایجاد مدرسه تلویزیونی حمایت کردند.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از عدم دسترسی آسان اینترنت در مناطق روستایی و یا دورافتاده را یکی از مشکلات اساسی برنامه شاد آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: حدود 3 میلیون نفر از برنامه شاد محرومند و همچنین ورود دانش‌آموزان به شبکه‌های اجتماعی و بدون در نظر گرفتن محدویت‌ها هم معضل دیگری در آینده خواهد بود.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در آغاز نمایندگی مجلس از وزیر آموزش و پرورش سوال کردم چرا طرح رتبه بندی معلمان با این همه تعلل صورت می‌گیرد و یکی از پرسش جدی‌ام بود که خوشبختانه با نشست و برخواستی که با وزیر آموزش و پرورش و معاونین وی داشتیم قانع شدند و علت اینکه زیر بار آن نمی‌رفتند این بود که می‌گفتند هر ساله برای بودجه‌ای که در نظر می‌گرفتند راضی بودند البته به اعتقاد ما این قطره چکانی برای معلمان ناچیز است و بر این اساس ما هم از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی استعلام گرفتیم که خوشبختانه نظر ما را تأیید کردند و گفتند دولت مکلف است تا لایحه مجزایی برای رتبه‌بندی معلمان به مجلس بیاورد و در نهایت انجام شد.

 دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور ادامه داد: با تقاضای همکاران ما در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد فوریتی طرح رتبه بندی معلمان هم هفته گذشته در صحن علنی رأی آورد و به معلمان و فرهنگیان عزیز عرض می‌کنم که در کنار آنها هستیم و مطالبات آنان را توجه خواهیم کرد چراکه اگر قرار است تعلیم تربیت کشور در سند چشم‌انداز 1404 به قله برسد اصلی ترین بار آن بر دوش معلمان کشور است.

وی در باره زمان به بار نشستن رتبه بندی معلمان گفت: اگر دولت لایحه با به مجلس بدهد و معطل نکند قطعا تا پایان سال 99 به پایان خواهد رسید.

کریمی‌فیروزجایی با حمایت از دانشگاه فرهنگیان گفت: مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار غیر حضور با وزیر و معاونین آموزش و پرورش فرموده بودند که مجلس نباید اجازه دهد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش خارج از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تأمین گردد.


علی هدایتی/

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار