رتبه‌بندی معلمان به مجلس رسید

کریمی‌فیروزجایی را باید تنها نماینده پیگیر رتبه‌بندی معلمان دانست که با درک درستی از دغدغه معیشت معلمان داشت، تلاش وی برای تحقق رتبه‌بندی فرهنگیان کشور به ثمر نشست و این طرح به مجلس رسید.

به گزارش راه شلمچه، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی پس از پیروزی در انتخابات دوم اسفند 98 تمرکز جدی بر مطالبات فرهنگیان کشور داشت و مهمترین دغدغه‌های معلمان را معیشت اقتصادی اعلام کرد و برای تحقق مطالبات به حق آنان، حداقل اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است که با پیگری‌های مستمر و جلسات متعددی که با وزیر آموزش و پرورش و همچنین مسئولین دولتی داشت این لایحه هم اکنون در آستانه تصویب نهایی قرار دارد که پس از تصویب نهایی قطعا جزئیات بررسی و پیگیری‌هایی که کریمی‌فیروزجایی انجام دادند را در قالب گزارش تخصصی بیشتر خواهیم پرداخت.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس به خبرگزاری خانه ملت از تصویب لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان در دولت خبر داد و گفت این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

 کریمی‌فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم نیز می‌باشند،  تصویب نهایی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی را موجب تقویت انگیزه شغلی معلمان و افزایش راندمان فعالیت آنان بیان کرد و گفت: چگونگی ارتقای معلمان بر اساس صلاحیتهای فنی ومهارتی و عملکرد رقابتی آنان در این لایحه مورد توجه قرار گرفت. 

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان از تشکیل کمیته های ارزیابی معلمان برای اجرای بهینه طرح رتبه بندی خبر داد و افزود: تمامی مزایای شغلی و ارتقا یا تنزل رتبه و زمینه سازی برای پیشرفت های کاری فرهنگیان در این لایحه لحاظ شد.

 وی با اشاره به نقش تاثیر گذار معلمان در عرصه پیشرفت کشور، افزود: نگاه دولت و دستگاههای حاکمیتی به توان و بازدهی کار فرهنگیان باید تولیدی باشد.

 نماینده بابل در مجلس تصریح کرد: نقش معلمان در برنامه های توسعه کشور راهبردی و عملیاتی است.

 کریمی فیروزجایی لزوم تلاش برای حفظ منزلت و جایگاه فرهنگیان را یادآور شد وافزود: ارتقای منزلت فرهنگیان برای توسعه و تعالی کشور ضرورت دارد.

 وی با تاکید بر رسالت ذاتی دولت برای ترفیه امور رفاهی و معیشتی فرهنگیان گفت: فرهنگیان در عرصه تلاش برای توسعه علمی و بالندگی آینده سازان کشور نباید هیچگونه دغدغه معیشتی داشته باشند و این امر در اعتلای فعالیتهای آنان تاثیر گذار است.



اگر خوشت اومد لایک کن
5
آخرین اخبار