ابهام در قانونی بودن ثبت‌نام سردار کوثری برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس

سردار اسماعیل کوثری برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس تهران ثبت‌نام کرد اما به نظر می‌آید بر اساس قانون انتخابات شورای نگهبان ثبت‌نام وی دارای ابهام باشد.

به گزارش راه شلمچه، بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اشخاص زیر به‌واسطۀ مقام و شغل خود از داوطلب‌شدن محروم‌اند: ‌

الف (اصلاحی ۲۶/ ۱/ ۱۳۸۶)- اشخاص زیر از داوطلب‌شدن در حوزه‌های انتخابیۀ سراسر كشور محروم‌اند مگر اینكه حداقل شش ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا ‌نموده و به‌هیچ‌وجه در آن پست شاغل نباشند:

۲۸- شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت‌اطلاعات.

در تبصره ۲ این ماده قانونی آمده است:

"تبصره ۲- در مورد كسانی‌كه طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت، استعفای آنان منوط‌ به پذیرش آن از سوی مسئولین مربوطه باشد، قبول‌ استعفا شرط است. همچنین استعفای پرسنل نیروهای مسلح منوط‌ به قبول فرماندهی كل قوا می‌باشد.

تبصره ۳ (اصلاحی ۲۶/ ۱/ ۱۳۸۶)- به‌هنگام ثبت‌نام، ارائۀ گواهی رسمی مبنی‌ بر قبول استعفا و عدم‌ اشتغال در پست و مقام و مشاغل یاد شده در بندهای «‌الف» و «ب» ‌این ماده شش ماه قبل از ثبت‌نام الزامی است.

تبصره ۴ (الحاقی ۲۶/ ۱/ ۱۳۸۶)- جایگزین فرد مستعفی باید از سوی مرجع ذی‌صلاح بالاتر، حداكثر به مدت یك ماه به‌طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد."

علاوه بر اینکه در ماه های پایانی سال ۹۹ برخی افراد با سردار کوثری به عنوان مشاور عالی فرمانده سپاه در دفتر فرماندهی جلسه داشته‌اند، با یک جستجوی ساده در اینترنت به لیست بلندبالایی از مصاحبه ها و سخنرانی های سردار محمد کوثری با عنوان مشاور عالی فرمانده سپاه می رسید که در چند ماه گذشته صورت گرفته است. وی حتی با برخی رسانه های خارجی از جمله المسیره یمن با لباس نظامی و با همین عنوان مشاور عالی فرمانده سپاه گفتگو داشته است!

با وجود این اسناد غیرقابل انکار که حکایت از فعالیت آقای کوثری در سپاه و عدم استعفای وی از پست سازمانی اش داشته است و علی رغم صراحت منع قانونی، سئوال مهم این است که سردار کوثری چگونه ثبت نام کرده است؟! وقتی استعفا نامه ای ارائه نشده، چگونه ثبت نام صورت گرفته است؟

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار