کریمی‌فیروزجایی:

اردوغان باید منتظر پاسخ کوبنده دولت ایران باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به گستره جغرافیای تاریخی ایران که زمانی کشور ترکیه بخشی از خاک ایران بود، افزود: اگر قرار بر پیکربندی جدید منطقه‌ای باشد، باید عضو جدا شده به بدنش بازگردد.

به گزارش راه شلمچه، علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مداخله جویانه رئیس‌جمهور ترکیه گفت: تحریکات و تحرکات ضد ایرانی نمی‌تواند امیال و آرزوهای خام دشمنان تاریخی ملت ایران در سرزمین های اشغالی را به واقعیت تبدیل کند.

وی با توجه به گستره جغرافیای تاریخی ایران که زمانی کشور ترکیه بخشی از خاک ایران بود، افزود: اگر قرار بر پیکربندی جدید منطقه‌ای باشد، باید عضو جدا شده به بدنش بازگردد و رئیس جمهور ترکیه با اظهارات نسنجیده و بی پایه خوداصل محوری حُسن همجواری با کشورمان را خدشه دار کرد.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی اظهارات اردوغان را نشانه آشکار دخالت در امور داخلی کشورمان بیان دانست و گفت: دولت و به‌ویژه وزارت امورخارجه باید پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به ترکیه درقبال اظهارات ضد ایرانی اردوغان بدهد. 

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور سیاست قطعی کشورمان را تعامل با جهان و مخصوصا کشورهای همسایه بیان کرد و افزود: کشورهای دیگر به‌ویژه همسایگان نیز باید بر پایه این سیاست راهبردی تعاملات و تبادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را پیگیری کنند.

کریمی فیروزجایی با اشاره به تلاش برخی از دولت‌های منطقه در ایجاد اختلال در روند همکاری‌های دیگر کشورها با کشورمان گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک همواره مبتنی بر احترام و پرهیز از هرگونه دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است.

وی با هشدار در مورد تفرقه‌انگیزی برخی کشورهای تابلودار مانند رژیم اشغالگر قدس در روابط کشورمان با همسایگان افزود: خویشتنداری کشورمان در این زمینه به معنای عدم پاسخگویی و اقدام قاطع نیست و از این رو نباید به انفعال و وادادگی تفسیر شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر جدیت ایران در حفظ تمامیت ارضی گفت: مردم با ایمان و مقتدر ایران اسلامی در جنگ تحمیلی ۸ ساله با صلابت و شجاعت تمام،  اجازه اشغال یک وجب از خاک خود را به متجاوزان ندادند و این برهه تاریخی باید برای همه حاکمان و مخصوصا رئیس جمهور ترکیه عبرت انگیز باشد.

علی کریمی‌فیروزجایی در خاتمه با تجلیل از سابقه تاریخی مردم آذربایجان که با روحیه ایثار و مقاومت‌شان مظهر رشادت و ایستادگی را در در خاطره‌ها زنده می‌کنند، افزود: آذربایجان عضو جدایی ناپذیر کشورمان است و تا ابد خواهد ماند و هرگونه تعرضی به آن با واکنش قاطع و پشیمان کننده‌ای از سوی مدافعان سلحشور وطن مواجه خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار