از حوزه علمیه، فرمانده سپاه مازندران تا معاون سیاسی وزارت کشور

محمدتقی شاهچراغی که دوازدهم آبان ۱۴۰۰ از هیئت وزیران دولت سیزدهم به عنوان استاندار قم رأی اعتماد گرفته بود، روز سه‌شنبه(24 مردادماه) معاون سیاسی وزارت کشور شد.

به گزارش راه شلمچه، سردار محمدتقی شاهچراغی در سال ۱۳۴۰ در قم به دنیا آمد. او پس از اخذ مدرک دیپلم وارد حوزه‌ی علمیه شد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز به جبهه‌های نبرد رفت.

شاهچراغی از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ فرمانده سپاه روح‌الله مرکزی بود، در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ به‌عنوان فرمانده سپاه کربلا مازندران فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ فرماندهی سپاه قائم آل محمد سمنان را برعهده داشت. او از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ فرمانده سپاه سیدالشهدا و از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نیز فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب قم بود. 

سردار شاهچراغی فرزند آیت‌الله سید محمد شاهچراغی هستند نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان و نماینده ولی فقیه سابق در این استان و نیز امام جمعه سابق شهر سمنان است.

گفتنی است، محمدرضا غلامرضا از ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ به این سمت منصوب شده بود که یکشنبه اخیر و پس از حواشی بسیاری که با نمایندگان مجلس بر سر یکی از بخشنامه‌های انتخاباتی وزارت کشور به‌ وجود آمده بود، از سمت خود کنار گذاشته شد.

غلامرضا خردادماه سال جاری، در بخشنامه‌ای تصریح کرده بود: فرمانداران، بخشداران و معاونین فرماندار ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و… در روابط با نمایندگان محترم مجلس در مدت باقی‌مانده تا انتخابات برای پیشگیری از هر گونه سوءبرداشت، نسبت به عدم همراهی نماینده محترم در حوزه انتخابیه در موضوعات و جلسات شائبه‌دار، حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.

این بخشنامه با واکنش تند نمایندگان مواجه شد و برخی از آنان خواستار برکناری معاون سیاسی وزارت کشور و یا استیضاح وزیر شده بودند. وحیدی نیز پس از این ماجرا، بخش‌هایی از این بخشنامه که مورد اعتراض نمایندگان بود را لغو و با آن‌ها در این باره گفت‌وگو کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار