سلبریتی‌ها چگونه به اخبار جعلی دامن می‌زنند؟

از شایعه عقد نکاح دختران خاطی با روحانیون تا دستور تشکیل خانه عفاف

در آخرین شگرد رسانه‌‌ای انتشار برخی اخبار جعلی با لوگوی خبرگزاری‌های رسمی کشور موجب فریب خوردن برخی سلبریتی‌ها شده و آنها را به واکنش هیجانی واداشته است و خواسته یا ناخواسته بر سرعت ماشین جنگ روانی برای ترور ذهنی ایرانیان افزوده‌اند.

به گزارش راه شلمچه، فیک نیوزها یا اخبار جعلی و کذب این روزها در اوج هستند و ماشین جنگ روانی دشمن را با سرعت به پیش می‌برند. سند زدن خودکشی‌ها و مرگ‌های طبیعی به نام کشته شدن افراد در اغتشاش‌ها، عنوان کردن آتش سوزی و توطئه اوباش در اوین به عنوان پروژه سرکوب و اخباری از این دست را می‌توان به وضوح در فضای رسانه‌های بیگانه فارسی زبان مشاهده کرد. این عملیات سازماندهی شده در فضای مجازی با کمک ربات‌های مورد حمایت آلبانی‌نشین‌ها و مرکز اعتدال سعودی به شدت به چشم می‌آید. 

با فروکش کردن اغتشاشات خیابانی و ادامه روند گذشته در فضای مجازی این واقعیت بیش از پیش فاش شده است که جریان‌های قدرتمندی پشت پرده این اقدامات در فضای سایبر هستند. وضوح این مساله باعث شده رسانه‌های جهانی مانند سی ان ان در این خصوص به این عملیات سایبری پی برده و از آن با عنوان شدیدترین عملیات سایبری در جهان یاد کنند.

این اتفاق گرچه توسط بسیاری از مردم فهم شده است اما همچنان برخی سلبریتی‌ها با بازی خوردن در فضای مجازی خود به عنوان تسهیل گر در مسیر جنگ روانی علیه مردم قرار می‌گیرند. در آخرین شگرد رسانه‌‌ای انتشار برخی اخبار جعلی با لوگوی خبرگزاری‌های رسمی کشور موجب فریب خوردن برخی سلبریتی‌ها شده و آنها را به واکنش هیجانی واداشته است. آنها بدون تحقیق از صحت و سقم خبر به اخبار غیرواقعی ضریب داده و خواسته یا ناخواسته بر سرعت ماشین جنگ روانی برای ترور ذهنی ایرانیان افزوده اند.

در روزهای گذشته امیرحسین صادقی بازیکن اسبق استقلال تهران بر اساس یک مطلب جعلی و خیالی، یک استوری جنجالی منتشر کرد. او عکس نوشتی ساختگی که لوگوی خبرگزاری تسنیم را با خود داشت منتشر کرد که در آن به نقل از معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نوشته بود: «به جای کلاس های بی تاثیر آموزشی گشت ارشاد، دختران خاطی را به نکاح منقطع با روحانیون درآوریم تا در مدت نکاح آنها تعلیم ببینند و با سیره پیامبراکبرم(ص) آشنا شوند و از بی حجابی به صورت قلبی و ذهنی دوره کنند.» صادقی در کنار این مطلب با هشتگ زن، زندگی آزادی این سخنان کذب را سرزنش کرد و نوشت: «همینقدر وقیح...»

سمانه پاکدل بازیگر نیز در یک استوری اینستاگرامی عکس نوشتی جعلی با لوگوی روزنامه همشهری منتشر کرد که در آن زاکانی شهردار تهران گفته است: «بنده در جلسه‌ای خدمت روسای قوای کشور عرض کردم خانه عفاف را برای تخلیه هیجانات این دختران به ظاهر معترض در چند نقطه تهران راه اندازی کنیم این غائله ختم میشود. هم هیجانشان تخلیه میشود و هم درآمد شرعی کسب میکنند.» این بازیگر در اعتراض به این خبر کذب نوشته است: «شرم بر شما، شما خودتون دختر و همسر و خانواده ندارین... شرم بر شما خیلی وقیح و گستاخین. از ماست که برماست. ما به شما اجاره دادیم که اینگونه به دختران و زنان و مادران آینده این سرزمین توهین میکنید. حیف حیف حیف که جای شما به غلط تعیین شده»


 

تهمینه میلانی نیز از جمله کسانی است که در این سناریونویسی دروغین گرفتار شده است. این کارگردان کشورمان عکس نوشتی جعلی منتشر کرد که در آن دکتر کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده در آن گفته بود: «آن دختران هرزه که روسری خود را از سر میکشند و بدن و اندام خود را در خیابان عمدا به نیروهای انتظامی و بسیج می‌چسبانند و صحنه سازی میکنند و بابتش همچون تن فروشان از شبکه های اجتماعی معاند پوند و دلار دریافت میکنند بدانند که کاسه صبرمان در حال لبریز شدن است.» جالب آنکه در گوشه ای از این عکس‌نوشت ساخته شده امده است این خبر در دقایق اولیه به دلیل انتشار واکنش‌های تند حذف شده است.

 

 

محسن کیایی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز، مطلبی را به نقل از آیت الله طباطبایی امام جمعه اصفهان استوری کرد که سال ۹۶ دروغ بودن آن تکذیب شده بود. در این مطلب ادعا شده بود امام جمعه اصفهان گفته است: «اگر جواب بی حجابی‌ها را با اسیدپاشی دادیم ناراحت نشوید» همان زمان هم دفتر آیت الله طباطبایی انتشار چنین مطبی آن هم با سوءاستفاده از شمایل یکی از خبرگزاری ها را تکذیب کرده بود اما سلبریتی‌ها بدون هیچ گونه بررسی و تحقیق ساده‌ای به راحتی به نشر این اکاذیب مبادرت کرده اند.

 

 

 

عرفان باقری بازیکن استقلال هم با انتشار کاریکاتوری که در آن یک نیروی یگان ویژه فردی را کشته به اتهام به نیروهای انتظامی کشور پرداخت. وی در ذیل این کاریکاتور نوشت: «مردم نمیتدونن به کی بگن و زنگ بزنن وقتی قاتل خودش پلیسه»

 

به گزارش رجانیوز، دومینوی این مطالب گمراه کننده نشان میدهد بخش زیادی از چهره‌های کشور از فقدان سوادی رسانه‌ای به شدت رنج می‌برند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
۲۹ تیر ۱۴۰۲
حتمن چیزی بوده که گفتن .
تکذیب چرا ؟؟؟
پاسخ
آخرین اخبار