از طرح صیانت چه می‌دانند که نباید تصویب شود؟!

از این واقعیت هم نمی توان گذشت که برخی نمایندگان محترم مجلس نه تنها نگاه به مسائل ملی ندارند بلکه صرفا نگاهشان به دور بعدی انتخابات است و نگران حضور در مجلس بعدی هستند؛ برای همین از هر هجمه رسانه‌ای وحشت کرده و سریعا نظر خود را با حمله کنندگان همسو می‌کنند.

به گزارش راه شلمچه، کلیات طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» در کمیسیون مشترک تصویب شد. بلافاصله موجی از حملات علیه این کمیسیون و نمایندگان مجلس آغاز شد که از اصلاح طلبان، سلبریتی‌ها، مسئولان دولت روحانی، شبکه‌های ضدانقلاب و.. را شامل می‌شد. متاسفانه که در این موج تخریب برخی فعالان مجازی و رسانه های جبهه انقلاب هم حاضر بودند.

اما درباره این موج تخریب چند نکته باید گفته شود:

یک: از جماعت اصلاح طلب و یا سلبریتی هایی نظیر ژوله و مهراب قاسم خانی که همواره جهت منافع آنها در مقابل منافع ملت بوده انتظاری نیست که از این طرح طرفداری کنند. خصوصا آنکه حیات برخی گروه های سیاسی و یا سلبریتی‌ها کلا در این نوع مدیریت فضای مجازی است و نگران کساد شدن کاسبی خود هستند.

دو: عصبانیت شبکه های ضدانقلاب در نوع خود جالب و قابل توجه است و این سوال را ایجاد می کند که مگر قرار است چه طرحی تصویب شود که از ضدانقلاب خارج نشین تا حساب کاربری رسمی صهیونیست‌ها عصبانیت خود را علنا بروز می‌دهند.

سه: تعداد قابل توجهی از کاربران فضای مجازی به خاطر تصویب کلیات این طرح به مجلس و این کمیسیون حمله کردند. اما متاسفانه در بررسی حجم تخریب صورت گرفته به وضوح مشخص است که اکثر افراد نه این طرح را خوانده اند و نه اساسا می‌دانند که این طرح می‌خواهد چه کند.

چهار: نکته قابل تاسف دیگر آنجاست که اغلب محتوای حمله به مجلس و کمیسیون در قالب توهین، تهمت و تمسخر نمایندگان است.

پنج: شدت توزیع محتوای غلط تا حدی است که معترضان عنوان می‌کنند کندی فعلی اینترنت به خاطر این طرح است. در حالی که این طرح فعلا در حد تصویب کلیات است و خود اعضای تصویب کننده نقدهای جدی بر مواد آن دارند. حتی وزیر ارتباطات از نقدهای جدی به این طرح سخن گفته که باید در بررسی جزئیات مطرح شود.

شش: ادعای دروغ بررسی در خفای این طرح در حالی صورت می گیرد که ده‌ها جلسات بررسی این طرح با انواع کارشناسان به صورت زنده پخش شده است اما بنا بر این است که تلقین یک کودتا صورت بگیرد.

هفت: از این واقعیت هم نمی توان گذشت که برخی نمایندگان محترم مجلس نه تنها نگاه به مسائل ملی ندارند بلکه صرفا نگاهشان به دور بعدی انتخابات است و نگران حضور در مجلس بعدی هستند؛ برای همین از هر هجمه رسانه‌ای وحشت کرده و سریعا نظر خود را با حمله کنندگان همسو می‌کنند. اساسا برخی افراد و جریانات سیاسی حاضر در مجلس علی رغم ادعایی که دارند، اهل پرداخت هزینه برای منافع ملی نیستند.

هشت: ترفندی با عنوان «الان و در این شرایط کشور وقت این کارها نیست» به دستاویزی برای یک عده فعال سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شده تا هرچه را که نمی‌خواهند به کنار بزنند.

نه: حکمرانی فضای مجازی موضوع کم اهمیتی نیست که بتوان آنرا به تاخیر انداخت یا از کنار آن با ژست‌های روشنفکری گذشت بلکه به شدت در اولویت قرار دارد. تا همین امروز این فضای «ول» همراه با «دیکتاتوری رسانه‌ای دشمن» که به کرات در بیانات رهبرانقلاب مورد اشاره قرار گرفته، ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد کرده است.

ده: فارغ از نیروهای جبهه انقلاب و آنها که اساسا از اصل ماجرا خبردار نیستند و صرفا گزاره های نادرستی درباره این طرح شنیده اند، اما در سایر موارد نظیر خود اینستاگرام، سیاسیون داخلی(اصلاح طلب، اعتدالی، احمدی نژادی و...)، ضدانقلاب، مزدوران رسانه‌ای، سلبریتی‌ها و... بحث انواع تعارض منافع (امنیتی، سیاسی، مالی و... ) جدی است و موج حملاتی که در پس پرده دلسوزی برای معیشت و کسب کار مردم انجام می شود به این خاطر است. (توضیح مفصل این بند در این مطلب نمی‌گنجد)

این واقعیت انکارناپذیر است که در هر بازه زمانی این طرح و امثالهم مطرح بشوند همین موج مخالفت‌ها و فریب‌ها به راه خواهد افتاد مگر آنکه طرح را از خاصیت انداخته باشند. 



منبع؛ جهان نیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار