«تحریف» گفت‌و‌گوی رسایی با تیتر دروغ اعتماد!

وقتی روزنامه اعتماد در مصاحبه با رسایی کلافه می‌شود و نمی‌تواند از متن مصاحبه، تیتر جهت‌دار و مطابق میل سیاسی‌اش را انتخاب کند، با تحریف در تیتر گفت‌و‌گو تلاش می‌کند تا مخاطب را به فهم غلط بکشاند.

به گزارش راه شلمچه، جریان اصلاح‌طلب برای بدست آوردن قدرت سیاسی و یا برای سرکوب و تحقیر جریان سیاسی مخالف خود از تاکیتک‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند.

این رسانه‌های زنجیره‌ای با شیوه‌های مختلفی از جمله؛ تحریف، دروغ، مظلوم‌نمایی و ... برای فرار از پاسخگویی و تطهیر جریان سیاسی خود از این شیوه استفاده می‌کنند و این تاکیتک خاص و شیوه جریان اصلاحات در این سال‌ها است.

سال گذشته بود که رسانه‌های اصلاح طلب در یک اقدام عجیب صحبت‌های رسایی که گفته بود هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشت اگر مشارکت بالا برود از صندوق چیزی در می‌آید که به نفع ما نیست اما در کمال ناجوانمردانه و به دور از اخلاق حرفه‌ای با حذف جملاتی از رساسی نوشتند: رسایی گفت باید تلاش کنیم تا مشارکت پایین باشد. مشارکت که پایین باشد ما برنده هستیم.  

این خبر را همه رسانه‌های زنجیره‌ای منتشر کرده بودند بدون اینکه توجه‌ای به ویدئوی کامل این مصاحبه داشته باشند.

روز پنجشنبه (۲۷ شهریور ۹۹) روزنامه اعتمادگفت‌و‌گویی را با حمید رسایی منتشر کرد که تیتر آن به دنبال القای پیامی بر خلاف متن صریح گفتگو بود. 

ظاهرا وقتی روزنامه اعتماد در مصاحبه با رسایی کلافه می‌شود و نمی‌تواند از متن مصاحبه، تیتر جهت‌دار و مطابق میل سیاسی‌اش را انتخاب کند، با تحریف در تیتر گفت‌و‌گو، تلاش می‌کند تا مخاطب را به فهم غلط بکشاند.

تیتر اعتماد که باید برگرفته از نظر مصاحبه شونده باشد، در حالی اینگونه انتخاب شده بود که رسایی در این گفت‌و‌گو صراحتا می‌گوید:
«تا جایی که از محتوای این طرح مشخص است، هدف آن فیلترینگ فضای مجازی نیست؛ بلکه این هدفی است که رسانه‌هایی مثل شما به دنبال القای آن به جامعه هستند...
آنچه شما برای داخل محدودیت می‌دانید، ضوابطی عقلی برای ایجاد مصونیت داخل کشور است، نه محدودیت غیرعاقلانه و بر خلاف مصلحت جامعه!»

تیتر تحریف شده اعتماد، نشان داد که برداشت رسایی در باره تلاش این رسانه‌ها برای القای این گزاره غلط که "نیروهای انقلابی با محدودیت فضای مجازی موافقند" کاملا درست است.

گفت‌وگوی رونامه اعتماد با حجت‌الاسلام حميد رسایی درباره طرح ساماندهی فضاي مجازی را که این روزنامه منتشر کرد را در زیر می‌خوانید:

فيلترينگ مصونيت است نه محدوديت

  اين نگاه برخي رسانه‌هاي واداده براي القاي آن به مردم است؛ والا كسي دنبال بستن پيام‌رسان‌هاي خارجي نيست  آنچه شما براي داخل محدوديت مي‌دانيد، ضوابطي عقلي براي ايجاد مصونيت داخل كشور است، نه محدوديت غيرعاقلانه و برخلاف مصلحت جامعه   پذيرش اين ادعا كه در حال حاضر اين رسانه‌ها (شبكه‌هاي اجتماعي خارجي) و سياست‌هاي حاكم بر آنها فرش قرمزي مقابل ما پهن كرده‌اند تا مطالبات و صداي انقلاب اسلامي را انعكاس بدهيم و منتشر كنيم، نهايت ساده‌لوحي است اگر روزنامه «اعتماد» نه همه صفحاتش، بلكه فقط يك‌سوم آن را در اختيار مثل بنده گذاشت تا آزادانه و بدون نظارت و اعمال فيلترينگ مسوولان روزنامه، هر چه خواستم را در آن منتشر كنم، آنگاه مي‌توانيم از جمهوري اسلامي بخواهيم كه سامانه شكل‌دهي به باورهاي ملي و ديني مردم را بسپارد به جايي كه نمي‌دانيم كيست و چه اهداف شومي را در سر دارد!
  صحبت از فيلترينگ و بستن فضاي مجازي نوعي ادابازي است كه اگر براي مردم آب ندارد، براي جماعتي كه در شيپور فيلترينگ مي‌دمند، نان دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار