استاندار جدید مازندران مشخص شد!

داستان انتخاب استانداران در نوع خود حکایتی بس پرماجرا دارد که انگار همه برای بدست آوردن آن احساس تکلیف دارند و یا میدانی برای شانس و اقبال همگان است که به قولی سنگ مفت و گنجشک مفت...!

به گزارش راه شلمچه، پس از هر انتخابات ریاست جمهوری و پس از تشکیل کابینه دولت جدید، انتصابات مدیران در اکثر سطوح مختلف دولتی روی می‌دهد و انتصاب  استانداران مهمترین خواهد بود که در پی آن مدیران پایین‌دست هم به یکباره تغییر خواهند کرد.

داستان انتخاب استانداران در نوع خود حکایتی بس پرماجرا دارد که انگار همه برای بدست آوردن آن احساس تکلیف دارند و یا میدانی برای شانس و اقبال همگان است که به قولی سنگ مفت و گنجشک مفت...!

مازندران هم در زمان انتخاب استاندار در نوع خود جالب است که از استانداران سابق گرفته تا نمایندگان مجلس سابق و نمایندگان فعلی یا خودشان گزینه احتمالی لقب می‌گیرند و یا برادر یا ....! که همه احساس تکلیف می‌کنند و یا بهترین گزینه برای استاندار شدن مازندران مطرح می‌شوند.

گزینه‌هایی که تا حالا مطرح بودند به این شرح است؛ ابوطالب شفقت، اسکندر مومنی، جواد قناعت، مجتبی زارعی، سیدعلی ادیانی، ابوالقاسم اکبرنژاد، مهدی سعادتی، هادی ابراهیمی، علی هاشمی، عیسی هاشمی، البرزی و ... از طرفی هم شنیده شده مجمع نمایندگان مازندران در میان تعدادی از نفرات به سه گزینه نهایی رسیدند که البته ادیانی، مومنی و یا اکبرنژاد را اصلا وارد ندانستند و اینکه با چه معیاری به این جمع‌بندی رسیدند نیاز به بررسی دیگری دارد.

اما بعضی‌ها اعتقاد دارند چطور می‌شود یکی از نمایندگان فعلی مجلس و عضو مجمع نمایندگان مازندران یکی از سه گزینه نهایی می‌شود و یا اینکه برادر آن نماینده دیگر هم گزینه نهایی میان این سه نفر است؟

شاید بیشترین سوال این روزها این باشد که یک استاندار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و انتخاب استاندار از سوی وزارت کشور با چه معیاری صورت می‌گیرد و  یا اینکه مجمع نمایندگان مازندران که از سه گزینه نهایی اعلام شده آنها دو نفرشان ذینفع هستند آیا عدالت را هم در نظر گرفتند؟

طبیعی‌است وزارت کشور دولت رئیسی با توجه به وضع موجود در انتخاب استانداران کشور دقت و کارشناسی فوق‌العاده‌ای را در نظر خواهد گرفت که ضمن بررسی دقیق سوابق، تحصیلات، برنامه‌های افراد قطعا با برنامه‌های دولت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را در نظر می‌گیرند که یقینا در مهمترین پیچ تاریخی قرار داریم که انتخاب استانداران و مدیران یکی از مولفه‌های راهبردی دولت و نظام در سال‌های آینده است.

به نظر می‌رسد هیچ یک از این گزینه‌ها برای استاندار شدن مازندران دلخوش نباشند که با اعلام انتصاب خلیلیان برای استانداری خوزستان، تراز استانداران دولت سیزدهم مشخص شده‌است و باید منتظر گزینه‌هایی از این دست بود.



اگر خوشت اومد لایک کن
4
1
۱۵ شهریور ۱۴۰۰
کاملا فنی بیطرفی کارشناسی شده
پاسخ
1
گلزاده ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
واقعا اینا چطور میخان استاندار انتخاب کنند
پاسخ
0
۱۵ شهریور ۱۴۰۰
واقعا با ی نگاه ساده به این ماجرا میشه پی به لابی گری شدید اینها برد ، اونهایی که معرفی شدن بر اساس چه معیاری بوده ؟؟ اقای سردار سعادتی شما نماینده مردم بابلی بشین لطفا سرجات و وظیفه خودتو درست انجام بده چون این مردم چشم امیدشون به شماس و اقای زارعی محترم دیگه تو این ماجرا از بند پ استفاده نکن … واقعا جای تاسف داره که اداره امور استان و شهرستان ها افتاده دست این افراد …..
پاسخ
0
۱۵ شهریور ۱۴۰۰
انصافا افرادی که مطرح کردند برای استاندارشدن گزینه خوبی نیستن واقعا سعادتی گزینه خوبیه؟
پاسخ
آخرین اخبار