واکنش حرفه‌ای نصراللهی با فرد هتاک به مازندرانی‌ها

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با واکنش به مسافر هتاک به مازندرانی در فضای مجازی، گفت: امثال محمدرضا جباری با چه قیمتی می‌خواهند توجه دیگران را به خود جلب کنند؟

به گزارش راه شلمچه، در پی توهین و هتاکی یکی از مسافرین با انتشار کلیپی در فضای مجازی در کلاردشت به مردم مازندران، اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه نوشت: محمدرضا جابری، نه به کلاردشتی‌ها و مازندرانی‌ها بلکه به همه افراد شریف و کریم و مهمان‌نواز، توهین، بعدش عذرخواهی کرد و دستگیر شد. 

این استاد دانشگاه که خود اصالتا مازندرانی است با یادآوری چند نکته  داد:

 فضای مجازی که سرچشمه و تسهیل‌کننده برخی جرائم است در عین حال با برجسته‌سازی این اشکالات نقش‌های مطالبه‌گر، بازدارنده و شتاب‌زا را دارند و شاید اگر نبودند کارشناسان، مردم‌ و مسئولان یا به این موضوعات توجه نمی‌کردند و یا توجه شان محدود و ناکافی و تاخیری بود اما مطالبه به حق مردم و فشار فضای‌مجازی عذرخواهی و دستگیری این فرد هتاک را موجب شده‌است.


 بعید می‌دانم در قانون، مجازات‌ متناسب با این رفتار به گونه‌ای که بازدارنده باشد،  پیش‌بینی شده باشد اما ای کاش حداقل محرومیت از برخی از خدمات از جمله فعالیت در شبکه‌های‌اجتماعی برای این نوع رفتار آزاردهنده و تحریک‌آمیز از جمله‌ مجازات آن باشد.

معتقدم تصویت و اصلاح قوانین فرسنگ‌ها از تحولات سریع و خیره‌کننده تکنولوژی‌های ارتباطی، عقب است؛ نگاه به آینده و گریز از مصادیق موجود می‌تواند از جمله راهکارهای موثر مواجهه و مقابله هوشمندانه و جامع باشد.

 بحث و ‌هم‌آموزی در اینستاگرام :
 انگیزه امثال محمدرضا جباری چیه؟ چه رفتاری مناسب اوناست؟ امثال وی با چه قیمتی می‌خواهند توجه دیگران را به خود جلب کنند؟

 نصراللهی در خاتمه مخاطبان را برای کسب اطلاعات بیشتر از نظریه تاثیر فضای مجازی،  به کتاب راهنمای پوشش خبری خود ارجاع داد.

گفتنی‌است کتاب راهنمای پوشش خبری پنجمین کتاب دکتر اکبر نصراللهی است که معاونت آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده است. 

تحلیل پوشش خبری رسانه های مختلف مکتوب و الکترونیکی با نمونه های جدید، آسیب شناسی مصداقی پوشش خبری مطبوعات و رادیو و تلویزیونی، ارائه مدل 70-15-15 و تاکتیک های جدید و بومی پوشش خبری و عناوین جدید و کاربردی مانند مدیریت تعارض،تکرار،موضوع،جملات،واژه ها، تصاویر و مدیریت چینش و بی طرفی اخبار از جمله ویژگی های مهم فصول هفتگانه اثر وی در این کتاب است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار