استقلال مقابل یک خودی متوقف شد و ساپینتو آزادی را به هم ریخت +جدول

جنجال جدید سرمربی استقلال در شرایطی به وجود آمد که باید گفت شیطنت فیلمبردار صدا و سیما و عدم توجه به درخواست ساپینتو، به مانند آتشی در انبار باروت بوده است.

به گزارش راه شلمچه، تیم فوتبال استقلال در هفته دهم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۷ امروز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران میزبان آلومینیوم اراک بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید اما این مسابقه هم مثل بسیاری از دیدارهای لیگ برتر با جنجال و اعتراض تیم‌ها به داوری همراه بود. 

اولین صحنه‌ای که منجر به اعتراض آبی‌پوشان به قضاوت سید وحید کاظمی شد، در دقیقه ۶۱ مسابقه رخ داد و بازیکنان استقلال که معتقد بودند مدافع آلومینیوم در محوطه جریمه مرتکب خطای هند شده است، به تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی اعتراض کردند.

همچنین اخراج اسماعیل شریفات با دریافت دو کارت زرد در فاصله ۱۰ ثانیه، دومین صحنه بحث برانگیز مسابقه را شکل داد که اعتراض شدید آلومینیومی‌ها را نیز در پی داشت.

تصمیمات وحید کاظمی در این دو صحنه، مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

* برخورد توپ به دست امیرمحمد هوشمند (مشکوک به پنالتی - دقیقه ۶۱)
 رضا کرمانشاهی: دست بازیکن در حالت طبیعی قرار داشت و به هیچ عنوان پنالتی نبود.
 ابراهیم میرزابیگی: دست مدافع آلومینیوم در امتداد بدنش قرار دارد و فضایی را اشغال نکرده است و در نتیجه خطای هندی رخ نداد و ادامه بازی از طرف داور درست بود.
حسین عسگری: به هیچ عنوان هند نیست و داور با جای‌گیری فوق‌العاده خود به خوبی این صحنه را تشخیص داد؛ دست مدافع اراک کاملا طبیعی است و توپ به دستش می‌خورد  که تخلف هند محسوب نمی‌شود.
 حیدر سلیمانی: دست مدافع در امتداد بدنش قرار داشت و فضایی اشغال نکرد و بنابراین خطای هند پنالتی محسوب نمی‌شد.
 نوذر رودنیل: ادامه بازی درست بود چون دست بازیکن پشتش بود و خطای هند محسوب نمی‌شد.
 غلامرضا جباری: با توجه به اینکه دست بازیکن آلومینیوم در حالت طبیعی بود و فضای غیر متعارفی را اشغال نکرده بود، تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی درست بود. این صحنه مصداق بارز برخورد توپ با دست است.

 دو کارت زرد به اسماعیل شریفات (اخراج - دقیقه ۶۱)
 رضا کرمانشاهی: تصمیم داور در خصوص اخراج این بازیکن سختگیرانه بود.
 ابراهیم میرزابیگی: اخطار اول برای جلوگیری از شروع مجدد بازی است و طبق قانون بازیکن یک کارت زرد دریافت می‌کند. در تصاویر تلویزیونی ما اتفاقات بعدی را نمی‌بینیم اما طبق گفته گزارشگر، این بازیکن دوباره این کار را انجام می‌دهد و توپ را به جای دیگری می‌فرستد و اخطار دوم را می‌گیرد که از نظر من تصمیم داور درست بود.
 حسین عسگری: تیم آلومینیوم از دقیقه ۶۰ تمایل به اتلاف وقت داشت و قانون اجازه نمی‌دهد بازیکن بازی را به تاخیر بیندازد. شریفات با وجود اینکه بازیکن باتجربه‌ای است، یا از قانون آگاهی ندارد یا غیر آگاهانه دوبار این کار را انجام داد و تصمیم داور درست بود.
 حیدر سلیمانی: اخراج شریفات مدیریتی نبود و از نظر من سختگیرانه بود. نباید در یک صحنه دو بار بخاطر اتلاف وقت و به این شکل به بازیکن کارت زرد داده شود و داوران باید مدیریت کنند. به داوران توصیه میشود در مورد اخطار دوم سختگیرانه تر عمل کنند و به راحتی کارت زرد ندهند.
نوذر رودنیل: کارت اول به دلیل تاخیر در شروع مجدد بازی درست بود اما در مورد کارت زرد دوم ما با تصاویر تلویزیونی متوجه نشدیم که چه اتفاقی رخ داده است.
 غلامرضا جباری: با توجه به رفتارهای بازیکن آلومینیوم، اخراج او در پی دریافت دو کارت زرد درست بود. 


حاشیه‌های بعد از بازی

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال به مانند 2 دیدار گذشته برابر فولاد و ذوب آهن، در این مسابقه نیز محروم بود و از روی سکوهای جایگاه ویژه استادیوم آزادی نظاره گر عملکرد شاگردانش بود. او که از سبک بازی تیم حریف و دفاع پرتعداد آلومینیوم کلافه شده بود، در پایان بازی با عصبانیت راهی رختکن شد.

در شرایطی که سرمربی پرتغالی قصد داشت مسیر میکسدزون به سمت رختکن را طی کند، او از خبرنگاران آن محل درخواست کرد که دوربین های خود را خاموش کرده و از او فیلمبرداری نکنند.

ساپینتو که بابت از دست دادن 2 امتیاز عصبانی بود، این درخواست را مطرح کرد تا اتفاق حاشیه ای برای او رخ ندهد. خبرنگارانی که در نزدیکی ها سرمربی استقلال بودند، دوربین های خود را خاموش کردند اما فیلمبردار صدا و سیما و برنامه فوتبال برتر سیما بدون توجه به این موضوع، همچنان مشغول ضبط تصاویر ساپینتو بود.

این اقدام، باعث عصبانیت سرمربی پرتغالی و فوران خشم او شد. به نحوی که او به دنبال فیلمبردار مذکور بود که با پا درمیانی اطرافیان، مانع از ایجاد درگیری و افزایش تنش میان طرفین شدند.

پس از آن، بیژن طاهری نیز راهی اتاقی شد که فیلمبردار جنجالی در آنجا حضور داشت و اینگونه به نظر می رسید که وی قصد دارد چنانچه فیلم جنجالی از درگیری احتمالی ساپینتو ضبط شده را پاک کند که البته از تصاویر ویدیویی منتشر شده، اینگونه به نظر می رسد که سرپرست آبی ها موفق به انجام این کار نشده است.

به هر شکل جنجال جدید سرمربی استقلال در شرایطی به وجود آمد که باید گفت شیطنت فیلمبردار صدا و سیما و عدم توجه به درخواست ساپینتو، به مانند آتشی در انبار باروت بوده است.

به گزارش ورزش 3، لازم به ذکر است که سرمربی استقلال در ادامه و در محل میکسدزون استادیوم آزادی، با آرامش کامل پاسخگوی سوالات خبرنگاران و به اعلام نشدن پنالتی به سود تیمش معترض بود.

امروز به غیر این دیدار، سه بازی دیگر برگزار شد که فقط گل گهر مقابل ذوب‌آهن به برتری رسید و دو دیدار دیگر با تساوی مشابه بدون گل به پایان رسید.


 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار