اصلاح‌طلبان به‌جای کره جنوبی ایران را متهم کردند!

رسانه‌های جریان مدعی اصلاح‌طلبی به جای حمایت از قاطعیت و اقتدار کشور‌، طرف کشور متخاصم‌، بد‌عهد و تجاوز‌کننده به حریم و منافع کشور را می‌گیرند.

به گزارش راه شلمچه، روزنامه اعتماد روز گذشته در واکنش به توقیف نفتکش کره جنوبی در تنگه هرمز در مطلبی با عنوان «تهران- سئول؛ تنش پيش از ديپلماسي»‌، تلویحا جمهوری اسلامی را به تنش آفرینی متهم کرد و نوشت: «تشديد تخاصم موجود ميان جمهوري اسلامي و ايالات متحده آمريكا از يك‌سو و اعمال شديدترين تحريم‌هاي اقتصادي تاريخ معاصر از سوي واشنگتن از سوي ديگر سبب شده تا در سال‌هاي اخير هر بار كه بحث توقيف نفتكش در رسانه‌هاي ارتباط‌جمعي داخل و خارج از ايران مطرح مي‌شود، بسياري از ناظران ناخودآگاه به ياد 4 نفتكش ايراني توقيف شده توسط آمريكا بيفتند،... 

حدود يك‌سال بود كه خبري از توقيف نفتكش نبود تا اينكه روز گذشته دوباره خبري در اين زمينه، ابتدا در رسانه‌هاي خارجي اعلام و سپس از سوي منابع رسمي داخلي و رسانه‌هاي فارسي‌زبان مورد تاييد قرار گرفت. خبري كه حكايت از توقيف نفتكشي متعلق به كره‌جنوبي داشت؛ كشوري كه روابطش با تهران، حداقل پس از اعمال تحريم‌هاي واشنگتن عليه ايران، پر فراز و نشيب‌تر از هميشه بوده است.. توقيف نفتكش كره‌جنوبي اما حال در شرايطي صورت گرفته كه از برخي رسانه‌ها اخباري مبني بر احتمال توافق ايران و كره‌جنوبي بر سر طلب ايران به گوش مي‌رسيد.»
متاسفانه این اولین بار نیست که رسانه‌های جریان مدعی اصلاح‌طلبی در موضوعات این چنینی به جای حمایت از قاطعیت و اقتدار کشور‌، طرف کشور متخاصم‌، بد‌عهد و تجاوز‌کننده به حریم و منافع کشور را می‌گیرند.
اعتماد در حالی اقدام سپاه در توقیف این کشتی کره‌ای را به تنش آفرینی تعبیر کرده است، که اولا این اقدام به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم دادستانی استان هرمزگان به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های زیست محیطی انجام شده است در ثانی این کره جنوبی است که علاوه ‌بر دزدی اموال ایرانیان، با حضور نظامی در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز و استفاده از نام جعلی برای خلیج‌فارس در بیانیه وزارت دفاع این کشور، به تنش آفرینی روی آورده است.

ترامپ و بایدن در مقابل ایران فرقی ندارند
روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم عضو حزب کارگزاران نوشت: «از اساس جمهوری خواهان و دموکرات‌ها تفاوت‌های زیادی در قبال رویکرد کلی علیه ایران ندارند اما بدون شک بین بایدن و ترامپ در موضوع نوع و نحوه ارتباط با اسرائیل و همچنین برنامه‌های مشترک واشنگتن و اسرائیل برای ایران در دوران ترامپ و بایدن تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای وجود دارد.»
اظهارات مدعیان اصلاحات در حالی است که آنان تا پیش از این می‌گفتند با آمدن بایدن همه چی گل و بلبل می‌شود و تحریم‌ها برداشته می‌شود. همچنین گفتنی است که دو روز پیش جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن گفت: مسائل موشکی ایران هم باید در بحث مذاکرات قرار بگیرد.

مجلس مقصر است؛ دولت خوب و بانشاط بود!
روزنامه شرق در گزارشی نوشت: «تضاد مجلس سراسر اصولگرا با دولت هرچه پیش می‌رویم، بیشتر می‌شود؛ تا‌جایی‌که نمایندگان تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا به انحای مختلف دولت را در مسیر پیشبرد اهدافش ناکام بگذارند و با مصوبات خود از یک‌سو دولت را در تنگنای قانون‌گذارانه قرار دهند و از سوی دیگر مصوبات خود را به سمت‌و‌سویی هدایت کنند که دقیقا در تعارض با ایده‌های دولت است. چنین وضعیتی از یک‌سو عرصه قانون‌گذاری را به عرصه سیاست‌بازی تبدیل کرده و از سوی دیگر امکان حرکت پرنشاط[!!] را از دولت گرفته است. البته در تاریخ انقلاب اسلامی اختلافات میان مجلس و دولت کم نبوده است اما به گفته بسیاری از کارشناسان این میزان از اختلاف و کارشکنی بی‌سابقه است.»
ادعای «دولت بانشاط» آن‌قدر مضحک است که بیشتر به طنز شبیه است و اگر مخاطب فقط همان سطر از گزارش روزنامه اصلاح‌طلب را بخواند گمان می‌کند که این کنایه‌ای به دولت است اما حقیقت این است که ژست منتقد دولت بودن به اصلاح‌طلبان که مسبب روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هستند نمی‌آید و اینگونه حمایت‌های فریبکارانه بیشتر به موضع این طیف نزدیک است.
روزنامه شرق در حالی مدعی شده مجلس یازدهم امکان حرکت بانشاط را از دولت گرفته که پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم (خرداد 99) قریب به هفت سال که 4سال آن در دوره مجلس دهم با اکثریت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بود هیچ نشاطی از دولت ندیدیم. برخوردهای متناقض و فریبکارانه اصلاح‌طلبان را وقتی بیشتر متوجه می‌شویم که به یادآوریم شخصی مانند الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد و نماینده لیست امید در دوره قبل در نطقی گفته بود ما امروز باید آقای رئیس‌جمهور را در مجلس استیضاح می‌کردیم به خاطر وضعیت موجود، اما حالا که مجلس یازدهم روی کار آمده مدعی دولت بانشاط شده‌اند!
در ادامه این گزارش نقل قولی از دختر مرحوم‌هاشمی رفسنجانی که در زمان حیات پدرش مرتکب اعمالی شد که مخالفت علنی آن مرحوم را به همراه داشت، بیان شده است: «فائزه‌هاشمی‌رفسنجانی... به «شرق» گفت:...در قانون انتخابات به‌ نظر می‌رسد هدف بیشتر تنگ‌تركردن فضا برای حضور كاندیدا‌های متفاوت با افكار آنها و همواركردن بیشتر مسیر برای كاندیداهای جناح راست است.»
روزنامه‌های زنجیره‌ای بدون ذکر مصادیق و تنها در ادعایی کلی بارها گفته‌اند که اصلاح قانون انتخابات برای تنگ کردن فضا بر طیف اصلاح‌طلب است. این ادعای خام دستانه و مظلوم‌نمایی فریبکارانه در حالی است که تعیین سن برای نامزدهای ریاست جمهوری یا ذکر این نکته که نباید دوتابعیتی باشند راست و چپ ندارد و برای همه گروه‌ها یکسان است. مصطفی درایتی، که از طیف موسوم به اصلاح‌طلب است در بخشی از مصاحبه با روزنامه آرمان ملی در اشاره به طرح مجلس یازدهم برای اصلاح قانون انتخابات گفته بود: «قانون جدید انتخابات در آمدن و نیامدن اصلاح‌طلبان نقش چندانی ندارد.»

فریبکاری بزک‌کنندگان برجام‌ همزمان با آغاز غنی‌‌سازی 20 درصدی
روزنامه دولتی ایران دیروز درباره آغاز غنی ‌سازی 20 درصدی، در گزارشی نوشت: «چرخش سانتریفیوژهای فردو برای غنی ‌سازی ۲۰ درصدی بر خلاف ادعاهای پیشین مخالفان برجام نشان داد که در سایه برجام نه تنها آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است بلکه این تاسیسات در کمترین زمان ممکن پس از تصمیم قابلیت راه‌اندازی دوباره را دارند.»
ارگان دولت در مطلب دیگری نوشت: «با اجرایی شدن قانون مجلس از سوی دولت معلوم شده که فریادهای چندساله مخالفان دولت و ادعای تعطیلی صنعت هسته‌ای، یا از سر ناآگاهی بوده یا از سر غرض‌ورزی و همان نگاه‌های سیاسی- جناحی به مقوله‌های ملی که تندروها در تجربه کردن آن ید طولایی دارند. به هر روی حالا مخالفان دولت با این سؤال اساسی روبه رو هستند که افکار عمومی باید آن ادعاهای قبلی شان مبنی بر تعطیلی صنعت هسته‌ای را باور کنند یا قانونی که تصویب کرده و اجرایی هم شده است؟!»
برجام‌بازان با فریبکاری تقلا دارند شروع غنی‌‌سازی 20 درصدی را قرینه‌ای برای آسیب ندیدن صنعت هسته‌ای ایران در برجام جا بزنند. این در حالی است که به سبب خسارت محض برجام، معامله امتیازات نقد با مشتی وعده نسیه و اجرای پیش‌دستانه آن تعهدات، از ده هزار کیلو اورانیوم غنی شده، ۹۷۰۰ کیلو واگذار شد، ۱۵ هزار سانتریفیوژ از ۱۹ هزار دستگاه اوراق شد، هویت رآکتور آب سنگین اراک از بین رفت و تولید سوخت ۲۰ درصد و غنی ‌سازی در فردو متوقف شد. با این حال رئیس‌سازمان انرژی اتمی، به راحتی قسم خورد که برنامه هسته‌ای با برجام پیشرفت کرد!
آنچه با تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» انجام شده، آغاز غنی ‌سازی 20 درصد است و به معنای محو شدن خسارات سنگین به تأسیسات و صنعت هسته‌ای نیست.

بی اطلاعی حامیان FATF از ساز و کار این سازمان مافیایی
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«براي استمرار مراودات بانکي با دنياي خارج دقيقا چه راه‌حل جايگزيني دارند؟ اگر اساسا نيازي به مراودات بانکي بين‌المللي نيست که بحثي نيست. اجراي استانداردهاي FATF يکي از موثرترين و کم‌هزينه‌ترين ابزارهاي مبارزه با فساد مالي و فرار مالياتي در همه دنياست، چرا نمي‌خواهيم از اين ابزار استفاده کنيم؟‌».
متاسفانه حامیان FATF هیچ‌گونه شناختی از این سازمان مافیایی ندارند. سازمان FATF مدعی است که کارویژه اش مبارزه با پولشویی و تروریسم است. این ادعا در حالی است که اتفاقا اعضای اصلی این سازمان، یعنی آمریکا و اروپا رکوردداران پولشویی در جهان هستند. بنابر آمار منتشر شده، 70 درصد پولشویی جهان در آمریکا و اروپا رخ می‌دهد.
علاوه‌بر این FATF هیچ‌گاه در مبارزه با تروریسم اقدامی انجام نداده است. نحوه برخورد این سازمان با گروهک تروریستی داعش و همچنین سکوت این سازمان در مقابل اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تنها بخش کوچکی از بی‌عملی FATF در حوزه تروریسم است.
FATF یکی از بازوهای وزارت خزانه‌داری آمریکا برای هوشمند‌سازی تحریم‌های ضدایرانی است. برای همین بود که چندی پیش «مایک پمپئو» با عصبانیت اعلام کرد که ایران باید «همین حالا» لوایح مرتبط با FATF را تصویب کند.
«خوان زاراته» معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا چندی پیش گفته بود: «برای قرار‌دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است. برای اینکه ایران از نظام مالی منزوی شود، لازم است FATF مداخله کند». 


منبع؛ کیهان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار