اعتبار حسن یزدانی تا ابد از یادها نمی‌رود

بی انصافی است اگر چشم بر همه این افتخارات بست و تنها به واسطه شکست مقابل تیلور، حسن یزدانی را شماتت کرد. آورده او برای ورزش کشور در این سال‌ها به قدری است که شکست‌های او مقابل تیلور نتواند خدشه‌ای بر آن وارد کند.

به گزارش راه شلمچه، حسن یزدانی در جریان مسابقات جهانی کشتی، در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم نتوانست در برابر حریف سرسخت همیشگی خود، دیوید تیلور آمریکایی نتیجه مطلوب را کسب کند و شکست او آتش به دل میلیون‌ها هواداری زد که چشم انتظار برد پهلوان خود بودند. این که شکست او تا چه حد ناشی از عدم آمادگی یا ضعف کادر فنی است و یا مصدومیت و اشتباه داوری چه میزان در این ناکامی تاثیر گذار بود مسئله این نوشته نیست. آن چه در این میان حائز اهمیت است این است که حسن از هر کس دیگری به برد در این میدان مشتاق‌تر بود و این نتیجه بیش از همه، او را آزرده خاطر کرده است. شکست تیلور در این نبرد فرصتی بود تا شاید اندکی از بار مسئولیتی که چند سال است بر دوش یزدانی سنگینی می‌کند کاسته شود. 

 

حسن یزدانی سال‌هاست که فشار روانی بالایی را تحمل می‌کند. مصاف یزدانی-تیلور بیش از آن که یک مسابقه‌ی ورزشی باشد به یک نبرد حیثیتی تبدیل شده است. این حساسیتِ بیش از حد، او را در شرایط متفاوتی با سایر ورشکاران قرار داده است. میلیون‌ها ایرانی از سر محبت و اعتمادی که به پهلوان خود دارند ناخواسته سبب شده‌اند او در شرایط سخت و پیچیده‌ای قرار بگیرد و بار سنگینی را به دوش بکشد. در مقابل اما حریف آمریکایی درگیر چنین چالشی نیست. 

 

این محبوبیت به سبب بی ادعایی و شخصیت دوست‌داشتنی حسن و همچنین منش پهلوانانه‌‌ی اوست. او نیز در پاسخ به این محبت وصف نشدنی، همیشه به دنبال شادی مردم بوده و شاید کم‌تر خود را در الویت قرار داده است. بی ادعایی او سبب شده است تا گاها فراموش شود حسن تا چه حد بزرگ است و چه نقش ویژه‌ای در ورزش قهرمانی کشور ایفا کرده است.

او در سن ۲۲ سالگی قهرمان المپیک شد و طلسم ۱۶ ساله‌ی کسب طلای المپیک را شکست، او بزرگان کشتی داخل و خارج کشور را شکست داد و لقب «The Greatest» را از سوی اتحادیه جهانی کشتی بدست آورد، او پر افتخارترین کشتی‌گیر تاریخ این سرزمین است و مدال‌های او در مسابقات المپیک و جهانی پرشمار و رنگارنگ است، او الهام بخش بسیاری از کشتی‌گیران جوان بوده و هست و امثال رحمان عموزاد به پشتوانه اعتماد به نفسی که یزدانی به کشتی ایران تزریق کرد امروز در میادین مختلف می‌درخشند، او با منش پهلوانانه‌ی خود و بی ادعایی‌اش در اوج بزرگی، یاد و خاطره جهان پهلوان تختی را در ذهن‌ها زنده کرد، او دغدغه نسل آینده کشتی را دارد و در باشگاهی که در زادگاه خود شهر جویبار تاسیس کرده است به دنبال تربیت کشتی‌گیران آینده است، او در همه این سال‌ها در سطح اول کشتی جهان افتخار آفرینی کرده و رقیبان خود را با اختلاف بالا شکست داده است.

بی انصافی است اگر چشم بر همه این افتخارات بست و تنها به واسطه شکست مقابل تیلور، حسن یزدانی را شماتت کرد. آورده او برای ورزش کشور در این سال‌ها به قدری است که شکست‌های او مقابل تیلور نتواند خدشه‌ای بر آن وارد کند. شاید زمان آن رسیده که حسن یزدانی از زیر بار فشاری که این سال‌ها به او تحمیل شده رهایی یابد. او باید بداند چه با پیروزی چه با شکست در مقابل تیلور، تا ابد قهرمان مردم خواهد ماند. 


منبع؛ رجانیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار