اعتراف برخی از دستگیرشدگان به ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای ۶۰ نفر از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، علی صالحی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آشوبگران در اغتشاشات اخیر، گفت: در رابطه با این موضوع در دو مرحله به پرونده‌‎ها رسیدگی می‌کنیم.

صالحی افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس‌قوه قضائیه، عده‌ای از جوانان که در این حوادث از روی هیجان اقداماتی انجام دادند، با توجه به رأفت اسلامی و با دریافت تضمین‌های مناسب آزاد شدند.

وی با بیان اینکه معاندین و وابستگان به رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد اغتشاشات اخیر را بهانه فوت خانم امینی عنوان کردند، تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی درخصوص علت فوت خانم امینی شفاف ‌سازی و آن را به صورت رسمی اعلام کرد. از این زمان به بعد کسانی که به جان، مال، و نوامیس مردم، به ماموران انتظامی و نظامی، تاسیسات شهری و ... تعرض کنند و یا مردم را برای شورش و اغتشاش ترغیب و تشویق کنند، مورد برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش میزان، دادستان تهران با بیان اینکه پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل شده است با دقت و سرعت بالا مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اظهارداشت: بازرسان، دادیاران و معاونان دادستانی تهران شبانه‌روز مشغول بررسی پرونده بازداشتی‌های اغتشاشات هستند، برای بسیار از پرونده‌ها کیفرخواست تنظیم شده است.

صالحی افزود: در یک مرحله برای ۶۰ پرونده کیفرخواست صادر و پرونده این افراد برای دادگاه ارسال خواهد شد، لذا هدف این است تا ظرف هفته آینده پرونده اغتشاشگران بررسی و به دادگاه ارسال شود.


 تشکیل پرونده ویژه برای شناسایی عاملان شهادت بسیجیان حافظ امنیت

دادستان تهران همچنین در واکنش به شهادت تعدادی از بسیجیانی که برای حفظ امنیت و برقراری آرامش در سطح شهر مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفتند، گفت: در این رابطه پرونده ویژه قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل و موضوع تحت بررسی قرار دارد، اقدامات تخصصی در حال انجام است تا عاملان به شهادت رساندن بسیجیان مورد شناسایی و دستگیر شوند.


 صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از اغتشاشگران در استان هرمزگان

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان نیز از صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از اغتشاشگران در این استان خبر داد.

با توجه به دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مبنی بر لزوم رسیدگی خارج از نوبت به پرونده عناصر اغتشاشات اخیر و همچنین اعلام کیفرخواست و احکام صادره در این خصوص از طریق مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از اغتشاشگران در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی با اشاره به صدور قرار جلب به دادرسی برای۱۳ نفر دیگر از عناصر اغتشاشات اخیر افزود: در قرار صادر شده توسط دادسرا، اتهام این افراد، تخریب و تحریق اموال عمومی، تحریک مؤثر دیگری به قتل و کشتار، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و تمرد توأم با ضرب و جرح قید شده است.

قهرمانی یادآور شد: با توجه به اینکه اغتشاشگران در ایجاد تجمعات غیرقانونی، آتش سوزی و تعرض به برخی اماکن دولتی و خصوصی نقش محوری داشته‌‌ و موجب رعب و وحشت مردم شده‌اند، شعب دادسرا به سرعت پرونده آنها را مورد بررسی قرار داده‌اند و پرونده این افراد پس از صدور کیفر خواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه ارسال شده است. وی بیان داشت: با توجه به دستور مؤکد رئیس‌قوه قضائیه در این خصوص، وقت رسیدگی دادگاه به صورت خارج از نوبت و در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین شده و جلسات این دادگاه ظرف روز‌های آتی برگزار خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به نقش مهم و تعیین‌کننده حافظان امنیت کشور در شناسایی عوامل اغتشاشات اخیر و همچنین تکمیل روند تحقیقات به منظور مشخص شدن زوایای پنهان فعالیت‌های مجرمانه این افراد، از اقدام به موقع و مقتدرانه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

قهرمانی با تأکید بر اینکه در برابر هر نوع هنجارشکنی و اغتشاش، قاطعانه ایستاده ایم، ضمن هشدار به اخلالگران در نظم و امنیت عمومی، خاطرنشان کرد: افرادی که سودای چنین جرایمی را در سر می‌پرورانند، بدانند که دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و مجازات این‌گونه افراد، قاطع و بدون اغماض خواهد بود.


 ارتباط‌گیری اغتشاشگران با عناصری از سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه

خبر دیگر اینکه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در وقایع و اغتشاشات اخیر، عده‌ای در لوای اعتراض اقداماتی را علیه مردم و اماکن عمومی انجام و در کسب و کار مردم مزاحمت و خلل ایجاد کرده‌اند و مرتکب اعمال مجرمانه‌ای شده‌اند که پس از دستگیری، برخی از آنها به ارتباط‌گیری و هدایت توسط عناصری در خارج از کشور اذعان کرده‌اند که این عناصر خارج نشین مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری در شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه در تمامی کشورها تعرض به امنیت عمومی مردم جرم انگاری شده است، افزود: قانون گذاران و مجریان قانون در هیچ کشوری اجازه تعرض به هنجارها و ساختارهای جامعه و امنیت مردم را به هیچ فردی نمی‌دهند.

سالاری با تاکید بر این مطلب که در برخورد با عوامل اغتشاشات و حوادث اخیر بایستی بین افراد معاند و مرتبط با بیگانگان و افراد فریب خورده و احساساتی تفاوت قائل شد، اظهارداشت: در رسیدگی به اتهامات عوامل اغتشاشات اخیر باید این نکته توجه لازم صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: پرونده افراد تهدید‌کننده امنیت جامعه و مردم، باید در اسرع وقت و با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار