اعلام حمایت جامعه اسلامی فرهنگیان کشور از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

علی کریمی‌فیروزجایی دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور پس از نشست اعضای شورای مرکزی این تشکل سیاسی با رضامراد صحرایی،  ایشان را گزینه‌ای شایسته برای وزارت وزارت آموزش و پرورش دانسته و به طور رسمی اعلام کردند؛ جامعه اسلامی فرهنگیان از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حمایت می‌کنند.

به گزارش راه شلمچه، نشست اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با حضور علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شب گذشته (شنبه 6 خردادماه 1402) برگزار شد.

در این جلسه که احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، احمدی‌لاشکی معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و همچنین معاونان دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند، کریمی‌فیروزجایی گفت: شرایط دکتر صحرایی خاص است چون در میانه دولت آمده و خیلی قدرت مانوری در جابجایی نیروها ندارند و البته عمده نیروهای فعلی هم از جريان انقلابی هستند. 

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان ادامه داد: کارگروه‌های جامعه اسلامی فرهنگيان هم در مركز و هم در استان‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی برای مشورت در امور محتوايی و زيربنايی تعليم و تربيت به وزارتخانه و دولت هستند و خالصانه يافته های خودمان تقدیم دکتر صحرایی خواهیم کرد و امیدواریم انشالله در روز سه شنبه با رأی نمایندگان مجلس انتخاب شوند و بتوانند مطالبات معلمان و دغدغه‌هایی را که رهبر معظم انقلاب در روز 12 اردیبهشت فرمودند، جامه عمل بپوشانند.

رضامراد صحرایی پس از شنیدن نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های تعدادی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی، گفت: صحبت‌های دوستان را که یادداشت کردم باورم این است که اجرا کنم؛ بنده سال 1370 دانش‌آموز معلم شدم و دیپلم بنده از دانشسرا و دیپلم آموزش ابتدایی و بعد از گرفتن دیپلم مدتی روستایی پنج پایه، مدیر آموزگار شدم و در حالی که محاسنی در نیاورده بودم شدم بزرگ یک قوم.وی ادامه داد: از کف روستا تا عمق دانشگاه، پله به پله بدون هیچ وابستگی سیاسی و به هیچ کسی در دایره انقلابی و در همین دایره جامعه اسلامی و بسیج و نهاد مقام معظم رهبری طی کردم و خیلی دانشجویی نبودم که وقت برای سیاسی بگذارم؛ الان باورم این است که بايد به تربیت معلم برگردیم.

صحرایی با بیان سخنان شهید رجایی ادامه داد: رسالت اساسی ما اسلامی کردن محیط‌های آموزشی و استقرار تربیت اسلامی است و انقلاب ما هیچوقت به ثمر نمی‌رسد مگر اینکه آموزش و پرورش ما سامان یابد. وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و معلم. اگر معلم داشته باشیم همه چی داریم. ساختمان چیزی نیست که نشود ساخت این معلم است که ساختنش مشکل است.

وی سپس با اشاره به اینکه در دانشسرای شهید رجایی تحصیل کرده، افزود: باید به تربیت معلم بر گردیم. می‌گویند سیمای آینده هر کشور را آموزش و پرورش نشان می‌دهد. همکاران عزیز، حال آموزش و پرورش در سال 1410 تا 1430 اصلا خوب نیست و امروز مسایل آموزش و پرورش دیگر در دست خودش قابل حل نیست. امروز کدام مسایل آموزش و پرورش به دست خودش قابل حل است؟ وفاق ملی برای آینده ایران از مسیر آموزش و پرورش خواهد بود.

بعد از پایان جلسه، اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اعلام حمایت از رضامراد صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش، برای صحرایی آرزوی موفقیت کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار