آخرین نتایج و رویدادهای انتخاباتی در آمریکا

در حالی که میلیون ها رأی قانونی هنوز شمارش نشده، دونالد ترامپ شخصا اعلام پیروزی کرده. او ادعا كرد: "صادقانه بگویم كه ما در این انتخابات پیروز شدیم."

  

به گزارش راه شلمچه، از روز سه‌شنبه از ساعت 14 و سی دقیقه به وقت تهران، آمریکایی‌ها برای تعیین رئیس‌جمهور چهار سال آینده این کشور پای صندوق‌های رای رفتند.

بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، تاکنون بیش از 96 میلیون نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده‌اند.

در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در بسیاری از ایالت‌ها آرایی که در فاصله چند از روز انتخابات از طریق پستی دریافت می‌شود، شمرده خواهد شد. بنابراین تعیین نتیجه تا زمان شمرده شدن آرای پستی طول خواهد کشید، گرچه در این بین شبکه‌های خبری و نظرسنجی‌ها به پیش‌بینی نتایج اقدام خواهند کرد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ (اول بهمن) رئیس‌جمهور جدید و معاون وی سوگند ریاست‌جمهوری می‌خورند و بعد رئیس‌جمهور سخنرانی مراسم تحلیف خود را برگزار خواهد کرد.

ترامپ: به دیوان عالی می‌رویم

در حالی که میلیون ها رأی قانونی هنوز شمارش نشده، دونالد ترامپ شخصا اعلام پیروزی کرده. او ادعا كرد: "صادقانه بگویم كه ما در این انتخابات پیروز شدیم."

 ترامپ بدون ارائه مدرک گفت در انتخابات "تقلب" شده است. او با بیان اینکه قصد دارد برای مبارزه با نتایج انتخابات به دیوان عالی مراجعه کند ، گفت: "این برای کشور ما خجالت آور است." 


 آخرین وضعیت کرسی‌های سنا به روایت آسوشیتدپرس

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار