افشای محتوی نامه آمریکا به درخواست ایران

  آمریکا در پاسخ به ایران تمام شروط جمهوری اسلامی را برای احیای برجام مخالفت کرد.

به گزارش راه شلمچه، آمریکا در پاسخ خود خواستار غنی‌سازی اورانیوم تا سقف حداکثر 4 درصد توسط تهران و لغو محدودیت‌ها برای بازرسی از تاسیسات اتمی ایران شده است    

خبرنگار العربیه با اشاره به رد همه شروط اضافی تهران برای احیای برجام گزارش داد که آمریکا در پاسخ خود خواستار غنی‌سازی اورانیوم تا سقف حداکثر 4 درصد توسط تهران و لغو محدودیت‌ها برای بازرسی از تاسیسات اتمی ایران شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه 2 شهریور ارسال پاسخ واشنگتن به نظرات ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا پیرامون احیای برجام را تایید کرد و گفت که «بررسی نظرات ایران به پایان رسید و پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.»

همزمان ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات تهران از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی خبر داد.


کنعانی گفت، بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

ایران حدود یک هفته پیش نظرات خود درباره پیشنهاد اروپا را به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه این اتحادیه تحویل داده بود.

بورل روز گذشته در اظهاراتی تاکید کرد که اکثر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای با متن پیشنهادی اروپا موافق هستند و او منتظر دریافت پاسخ آمریکا به نظرات تهران است.

از سویی، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری «رویترز» گفت، ایران برخی خواسته‌های اصلی خود برای احیای برجام، از جمله اصرار بر بسته‌شدن پرونده برخی تحقیقات درباره برنامه اتمی خود توسط بازرسان بین‌المللی را کنار گذاشته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار