نکات مهم کریمی‌فیروزجایی در باره توافق احیای برجام

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در باره جزئیات چگونگی ماحصل توافق احیای برجام نکات مهمی را بیان کرد.


به گزارش راه شلمچه، علی کریمی‌فیروزجایی گفت: هماهنگی رسانه های غربی و منابع دیپلماتیک آنها برای اعمال فشار علیه کشورمان در این مقطع قابل درک است.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساساً هیچ اعتمادی به آمریکایی ها و دولت‌های اروپایی در مسئله برجام نیست، افزود: برجام باید منافع پایدار کشورمان را در مسائل اقتصادی تأمین کند.  اکنون موارد عمده مربوط به برجام در مراجع رسمی کشور در دست بررسی همه جانبه قرار دارد.

 

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به تجربه قبلی برجام، افزود: مهمترین دغدغه کشورمان پایبندی طرف مقابل به اجرای آن است که در این زمینه با توجه به تجربه قبلی با احتیاط عمل خواهیم کرد.

 

کریمی فیروزجایی با تأکید بر اقتدار کامل کشورمان در عرصه دفاعی یادآور شد: کشورمان برای تحکیم پایه های اقتدار خود متکی به سلاح هسته‌ای نیست و این مقوله در دکترین دفاعی ما جایگاهی ندارد. دولت سیزدهم با نگاه واقع بینانه امور کشور را به برجام گره نخواهد زد و این مسئله رویکرد محوری است.

 

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای اعمال فشار سیاسی علیه کشورمان گفت: هیأت حاکمه آمریکا باید بدانند که دوران یکجانبه گرایی در عرصه بین الملل بسر آمده است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به اشراف کامل مسئولان قوای سه گانه به مسائل برجام خاطرنشان کرد: تا بررسی کامل و همه جانبه ابعاد گوناگون ماحصل مذاکرات برجام در مراجع مسئول چیزی قطعی نیست.

 

کریمی فیروزجایی گفت: انتفاع ایران از منافع برجام باید راستی آزمایی و اطمینان بخش شود و محدود به گعده های دیپلماتیک نباشد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به مشکلات داخلی آمریکا و اروپا که با مشکلات عدیده مواجه هستند، افزود: برجام نباید به ابزار حل مشکلات یکطرفه غربی ها تبدیل شود بلکه باید به ایران در مورد تضمین منافع اقتصادی آن اطمینان دهد.

 

به گزارش خانه ملت، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام بعد از بررسی های کارشناسی در مراجع مسئول در مجلس شورای اسلامی نیز بررسی خواهد شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار