عضو هئیت رئیسه مجلس:

شرایط برای عشایر کشور بسیار سخت شده است

کریمی‌فیروزجایی رئیس فراکسیون عشایری مجلس در تذکر شفاهی با انتقاد از عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تأکید کرد: عدم خرید دام زنده و گرانی سرسام آور نهاده های دامی و علوفه کار را برای آن ها سخت کرده و ما نگرانیم که این زنجیره ها یکی پس از دیگری قطع شوند.

به گزارش راه شلمچه، علی کریمی‌فیروزجایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 15 آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: 16 آذر یادآور خاطره بصیرت و بیداری نسل جوان این کشور، دانشجویان عزیز را گرامی می داریم و به این قشر پیشتاز در مبارزه با استکبار و استعمار تبریک عرض می کنم.

 

نماینده مردم بابل در مجلس در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه، ادامه داد: کوتاهی این دو نهاد در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مخصوصا دو محصول استراتژیک برنج و مرکبات که مشکلات جدی برای باغداران و کشاورزان در استان های مختلف ایجاد کرده است و تعلل وزارت جهاد کشاورزی در خرید دام زنده از عشایر نیز لطمات جدی به زیرساخت های صنعت دامپروری کشور وارد کرده است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بنده توفیق داشتم این هفته در جمع عشایر استان اردبیل در نقطه صفر مرزی در شهرستان اصلاندوز در معیت همکارمان آقای جهانگیرزاده حضور پیدا کردم و در آن جا مشاهده کردم که مشکلات بسیار سختی در چند ماه اخیر بر عشایر کشور تحمیل شده است و امسال مشکل خشکسالی هم مضاعف بوده، همچنین عدم خرید دام زنده و گرانی سرسام آور نهاده های دامی و علوفه کار را برای آن ها سخت کرده و ما نگرانیم که این زنجیره ها یکی پس از دیگری قطع شوند.

 

رئیس فراکسیون عشایری مجلس، تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی هرچه سریع تر در خصوص حل این مشکل اقدام عاجل به عمل آورند.

 



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار