طرح استیضاح وزیر صمت در مجلس اعلام شد

کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس که وعده استیضاح فاطمی‌امین وزیر صمت را چند روز پیش داده بود، امروز اعلام وصول شد. 


به گزارش راه شلمچه، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

 

طرح استیضاح تعدادی از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت جناب آقای سید رضا فاطمی امین که در مورخه 19/7/1401 به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده بود با توجه به مهلت قانونی و داشتن نصاب لازم اعلام وصول می‌شود.

 

مطابق با ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس وزیر صمت حداکثر ظرف مدت 10 روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی مجلس خواهند بود.

اشاره می‌شود پیش‌تر علی کریمی‌فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: با عنايت به پيگيری طراحان استيضاح وزير صمت و توافق مذاكرات بعمل آمده در هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، در صورت عدم ارائه لايحه تفکیک وزارت صمت از جانب دولت و يا عدم برکناری فاطمی امین و معرفی شخصی مجرب و متعهد از سوی دولت و از طرف ديگر با توجه به اتمام فرصت دو ماهه، استيضاح وزير صمت مجدداً به جريان خواهد افتاد و پيش بيني مي شود كه مجلس به استیضاح فاطمی امین رأي مثبت بدهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس دلیل استیضاح  سیدرضا فاطمی امین را عدم مدیریت صحیح صنعت خودروسازی و محقق نشدن وعده‌های وزیر صمت دانست.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار