چرا استیضاح وزیر صمت رأی نمی‌آورد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کلیت مجلس با ادامه فعالیت فاطمی امین در وزارت صمت موافق هستند و بعید است که استیضاح رای بیاورد.            

به گزارش راه شلمچه، رضا تقی پور انوری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق روندهایی که وزیر صمت از ابتدای فعالیت خود آغاز کرده است، عملکرد وی مثبت است.

   

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزارت صمت در دولت دوازدهم ۵ وزیر را تغییر داد که این رویه عملکرد وزارتخانه را تضعیف کرد. از طرفی ۴۲ درصد تولید ناخالص ملی که مربوط به تولید، بازار و صنایع است به این وزارتخانه ارتباط دارد که نشان دهنده جایگاه حساس وزارت صمت است.

   

نظر اکثر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به عملکرد وزیر صمت مثبت است

 نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در کمیسیون صنایع و معادن، عملکرد وزیر صمت در دولت سیزدهم به صورت تخصصی رصد شده و انصافا وزارت صمت توفیقات خوبی در تنظیم بازار داشته است. البته منظور ایده آل بودن شرایط نیست ولی در مجموع نظر اکثر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به عملکرد وزیر صمت مثبت است.   

دلایل طراحان استیضاح وزیر صمت،قوی و منطقی نیست

   وی یادآور شد: دلایلی که طراحان استیضاح مطرح می کنند، قوی و منطقی نیست و امیدواریم در روز استیضاح همه نمایندگان موافقت خود را با ادامه فعالیت فاطمی امین اعلام کنند.   

تقی پور خاطرنشان کرد: به نظر می رسد کلیت مجلس موافق استیضاح نیستند و بعید است که استیضاح رای بیاورد.

   

 طرح استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۲۷ مهرماه اعلام وصول شد. مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد. جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت قرار است ۱۰ آبان در صحن مجلس برگزار شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار