انتخابات و بهبود معیشت مردم، محور اصلی جلسه جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و مشورتی در دفتر مرکزی جمعیت برگزار شد.

به  گزارش  راه  شلمچه، در این نشست اعضای حاضر در جلسه پیرامون مساله انتخابات و مشارکت حداکثری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای جلسه سیدابراهیم حسینی، یکی از اعضای جمعیت را انتخابات  بهترین فرصت برای نقش آفرینی مردم توصیف و بیان کرد: باید قدر این فرصت را دانست و همه تلاش کنیم تا توانمندترین افراد به مجلس راه پیدا کنند، بالا بودن درصد مشارکت مردم در انتخابات، باعث تقویت همبستگی ملی در عرصه داخلی و بالا رفتن قدرت چانه زنی در عرصه بین المللی خواهد شد.


حسن فارسیجانی، مسئول کمیته اقتصاد جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی نیز در ادامه  این  نشست ،" بهبود  وضعیت  معیشت  مردم  را  تاثیر گذار در حضور پرشور مردم پای صندوقهای  رای دانست و گفت:  شرایط امروز اقتصاد کشور به اقتصاد تردمیلی تشبیه است. اقتصاد تردمیلی یعنی اینکه در زمانیکه تورم ثابت و یا رو به افزایش است تلاش خانوارها در جهت بهبود شرایط اقتصادی خود بی تاثیر خواهد بود و عملا  درجا زدن اتفاق می افتد.


 وی افزود: در چنین شرایطی فقرا روز به روز فقیرتر خواهند شد و سرمایه دار در بهترین حالت بتواند سرمایه خود را حفظ کند ولی هیچ گونه پیشرفتی اتفاق نخواهد افتاد.

 این استاد اقتصاد در ادامه  موضوع اقتصاد را یکی عوامل مهم تاثیرگذار در مشارکت مردم در انتخابات دانستند و افزودند مردم اگر ببینند مشکلاتشان رو به بهبودی است قطعا انگیزه لازم برای شرکت در انتخابات را خواهند داشت.


سید جواد حسینیان، یکی دیگر  از اعضای این تشکل سیاسی، بیان کرد: از مهمترین عوامل تاثیرگذار در مشارکت مردم در انتخابات، می توان به رقابتی بودن و سلامت انتخابات اشاره کرد، ایشان افزودند هر چقدر فضای رقابتی در انتخابات بیشتر باشد قطعا میزان مشارکت مردم بیشتر خواهد بود، البته باید توجه کرد منظور از رقابتی بودن آنچیزی که اصلاح طلبان می گویند که رقابتی شدن منوط به حضور ماست، نیست بلکه می توان با دادن فرصت به حضور طیف وسیعی از کاندیداهای مردمی که در چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی حرکت می کنند، فضای رقابتی مناسبی را ایجاد کرد.

وی در خصوص سلامت انتخابات اظهار داشت: جمهوری اسلامی یکی از سالم‌ترین انتخابات ها را در دنیا برگزار می کند اما متاسفانه به دلیل ضعف در کار رسانه ای و تبیینی نتوانستیم این باور را در همه مردم ایجاد کنیم ولی دشمن در طرف مقابل با تمام قدرت رسانه ای خود تلاش می کند که به ملت ایران بگوید انتخابات ایران فرمایشی است، برای جبران این عقب ماندگی می بایست صدا و سیما و همه فعالین رسانه ای به میدان بیایند و تمام مراحل انتخابات از لحظه‌ ی رای گیری تا لحظه ی اعلام نتایج را برای مردم به تصویر بکشند.

حسینیان در خصوص حادثه معدن طزره هم  تصریح کرد: متاسفانه عامل اصلی بروز اینجور حوادث که قابل پیش بینی می باشند سوء مدیریت است، که اگر کمی دقت و مسولیت پذیری باشد بسیاری از این حوادث قابل پیشگیری است.

این کارشناس بخش معدن در ادامه افزود: اگر همچنان هم طبق گذشته عمل کنیم در آینده نیز شاهد اینجور حوادث در بخش معدن خواهیم بود. در کل کشور تعداد معادن زغالسنگ عدد بسیار پایینی است که می توان با بازرسی های دوره‌ای توسط شرکت های تخصصی بازرسی  و نظارت بر عملکرد مسولین فنی این معادن از بروز حوادث مشابه جلوگیری کرد.

پس از اتمام‌ اظهارات اعضای مرکزی جمعیت، حبیب  الله بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: جهت پیگیری مکاتبات قبلی در حوزه معدن، مکاتبه ای با وزیر کشور انجام خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار