حسین رجایی:

ایران با پیوستن به بریکس از سلطه تحریم‌های آمریکا خارج می‌شود

 نماینده لنجان در مجلس گفت: با پیوستن ایران به بریکس تمام فشارهای آمریکا علیه ایران بی اثر خواهد شد و دیگر نمی تواند ایران را با فشارهای اقتصادی اذیت کند.

به گزارش راه شلمچه، حسین رجایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم، با اشاره به عضویت ایران در بریکس، اظهار داشت: عضویت ایران در گروه مهمی مانند بریکس بسیار با اهمیت است؛ زیرا این گروه متشکل شده از کشور‌هایی که به عنوان اقتصاد نوظهور در جهان شناخته می‌شوند کشور‌هایی شامل برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و روسیه که هر کدام این کشور‌ها در آینده یک قطب در دنیا خواهند شد.

وی افزود: گروه بریکس یکی از مهمترین گروه‌های اقتصادی در مقابل گروه 7 است؛ از این رو پیوستن ایران به این گروه اقتصادی می‌تواند اقتصاد کشور را رشد و ارتقا دهد زیرا ایران دارای ظرفیت‌های متنوع است و همین امر سبب خواهد شد که اقتصاد ایران از تحریم‌ها خارج شده و شکوفا شود.

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای بریکس روی هم 40 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و کنترل یک چهارم اقتصاد بین‌المللی را بر عهده دارند، این گروه به غیر از مسائل و نفوذ ژئوپولتیک بر همکاری‌های اقتصادی و افزایش تجارت و توسعه چند‌جانبه متمرکز است. همچنین تصمیمات بریکس با اجماع آرا اتخاذ می‌شود و تمام کشور‌های عضو آن در گروه 20 متشکل از اقتصاد‌های بزرگ جهان عضویت دارند که این امر فرصت مناسب برای ایران است.

 رجایی با اشاره به نگرانی‌های آمریکا از پیوستن ایران به بریکس، تصریح کرد: با پیوستن ایران به بریکس تمام فشار‌های آمریکا علیه ایران بی‌اثر خواهد شد و دیگر نمی‌تواند ایران را با فشار‌های اقتصادی اذیت کند از این رو تهران با پیوستن به بریکس و شانگهای می‌تواند از سلطه تحریم‌های آمریکا خارج شود و همانطوری که در عرصه نظامی آمریکا را شکست داده است با استفاده از ظرفیت‌های بریکس و شانگ‌های می‌تواند از لحاظ اقتصادی هم امریکا را شکست دهد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار