رجایی در نطق میان‌دستور:

خطر تبدیل اصفهان به کویر سوم ایران وجود دارد

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: روسای جمهور، مجلس و قوه قضاییه به داد اصفهان برسید، موضوع احیای زاینده رود موضوع استانی و ملی نیست، اصفهان متعلق به تاریخ جهان است، اصفهان گوشه ای از هویت ملی، اسلامی و شیعی ما است برای حفظ هویت ملی و اسلامی این سرزمین اقدام عاجلی کنید وگرنه آیندگان قضاوت خوبی نخواهند داشت.


به گزارش راه شلمچه، حسین رجایی در نشست علنی امروز( دوشنبه 2 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: اهانت به ساحت مقدس کلام الله مجید که از روی استیصال و ضعف دشمنان اسلام است محکوم و از متولیان سیاست خارجی و امنیت کشور می خواهم قاطع ترین اقدام را در این خصوص اعمال کنند. امروز ساختار نظام اداری کشور به جهت برخی اصلاح و دستکاری های غیر اصولی و غیرکارشناسی بیش از آنکه در خدمت مردم باشد بستری ایجاد نارضایتی و گله مندی مردم را ایجاد کرده، سمفونی نظام اداری کشور نه رضایت کارمند و کارگر را در بردارد و نه برای مردم پوچ است. عدم پرداخت حقوق و دستمزد مکفی، نبود عدالت در پرداخت حقوق و مزایا در دولت، موجبات بی انگیزگی و در برخی مواقع موجب فساد و عدم کارآمدی در بخش های حاکمیتی و نهایتا سبب نارضایتی عموم مردم شده است.

 

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلی ترین گام تحول در نظام اداری کشور، توجه به الگوی حکمرانی اداری ایده آل است، مدل حکمرانی مطلوب اداری چگونگی حکمرانی و کیفیت رابطه بین شهروندان و حکومت را نشان می دهد که از مسیر تسهیل گری و هماهنگ کنندگی دولت در امور کشور می گذرد نه از مسیر دخالت. چنین مدیریتی در بستر شفافیت پاسخگویی و مشارکت جویی اجرا خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: آیا نظام اداری فعلی کشور توانسته است اعتماد عمومی و افزایش رضایت و ثبات برای نظام سیاسی کشور داشته باشد؟ بماند که امروز فردی بخواهد پروانه ساخت مسکن یا انشعاب آب و برق دریافت کند باید بعد از رفت و آمدهای مدام و اعمال شاقه و پرداخت هزینه ها و ماه ها انتظار با نارضایتی خدمات اولیه و ضروری خود را دریافت کند. از وضعیت ساختار قضایی و دادگاه ها و دادسراها زبان قاصر است.

 

این نماینده مجلس مطرح کرد: یکی از شواهد این عدم ناکارآمدی ساختار اداری، لزوم سفرهای مسئولین از روسای قوا گرفته تا وزرا، نمایندگان و استانداران به شهرها و روستاها برای حل و فصل مشکلات مردم با دستگاه های اجرایی است. شاید بتوان گفت اصلی ترین عامل عدم اجرایی برنامه های توسعه کشور از جمله برنامه ششم توسعه عدم پویایی ساختار نظامی- اداری کشور است.

 

رجائی تاکید کرد: هرچند ضرورت وجود برنامه و سندهای بالادستی قابل انکار نیست، ولی به نظر حقیر اولویت مجلس و دولت اصلاح ساختار اداری کشور است. ای کاش به جای این همه زمان و کار کارشناسی ابتدا ساختار نظام اداری کشور اصلاح می شد چرا که خروجی عدم اصلاح، عدم اجرای برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

 

وی گفت: به عنوان نمونه یکی از دردهای ساختار معیوب وضعیت نابسامان سازمان محیط زیست کشور است، امروز سازمان محیط زیست نه تنها برای رفع مخاطرات زیست محیطی به خصوص آلایندگی هوا برنامه ای ندارد بلکه محیط زیست با یک سری آیین نامه های کلی مانع بسیاری از پیشرفت، آبادانی و اشتغال در کشور شده است. محیط زیست به جای اینکه برنامه مدون و زمان بندی شده برای صنایع بزرگ و آلاینده کشور داشته باشد امروز بزرگترین مانع در مسیر تولید و اشتغال در کشور شده است.

 

این نماینده مجلس افزود: صیانت از محیط زیست مورد تاکید اصل 50 قانون اساسی است لکن این سازمان زیست سالم و موفق انسان ها را تسهیل کند نه اینکه مانع زندگی بهتر باشد همه می دانیم توفیق زندگی بهتر مبتنی بر تقویت تولید و اشتغال است اما امروز هرجا تولید و اشتغال مطرح می شود محیط زیست مشکل ایجاد می کند. محیط زیست پسماند را ساماندهی کند و در تولید و اشتغال حمایت کند ولی مسیر این سازمان به بهانه محیط زیست خلاف نیازهای اساسی کشور است.

 

وی بیان کرد: روسای جمهور، مجلس و قوه قضاییه به داد اصفهان برسید، موضوع احیای زاینده رود موضوع استانی و ملی نیست، اصفهان متعلق به تاریخ جهان است، اصفهان گوشه ای از هویت ملی، اسلامی و شیعی ما است برای حفظ هویت ملی و اسلامی این سرزمین اقدام عاجلی کنید وگرنه آیندگان قضاوت خوبی نخواهند داشت.

 

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: آقای وزیر نیرو نزدیک دوسال از وعده های شما در خصوص احیای زاینده رود می گذرد دریغ از یک اقدام موثر و نتیجه بخش، اگر بارش رحمت الهی در چند ماه اخیر نبود، امروز اصفهان به کویر سوم ایران تبدیل شده بود، امروز اگر دلسوزی نمایندگان استان و پیگیری مدیریت استانی نبود تبعات اجتماعی و امنیتی غیرقابل جبرانی شاهد بودیم.

 

نماینده مردم لنجان در مجلس به مسائل حوزه انتخابیه پرداخت و گفت: در دوسال گذشته تذکرات متعددی در خصوص مشکلات مردم شهرستان به وزرا و مسئولین مربوطه دادم اما هر موردی که شخصا پیگیری داشتم به نتیجه رسید و هر موضوعی به فرآیند اداری دستگاه ها و وزارتخانه ها سپرده شد تاکنون هیچ خروجی نداشته است، چرا؟

 

رجائی مطرح کرد: روند کُند طرح های مسکن ملی در شهرستان به خصوص مواردی که متولی آن بنیاد مسکن است سبب ایجاد نارضایتی مردم شده، عدم توجه به احداث زیرساخت های لازم در شهرجدید فولادشهر از نمونه دیگر موارد است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار