این حرف‌ها کارنامه درست نمی‌کند ببین مردم چه می‌گویند!

آقای ربیعی! اگر یک درصد به چیزهایی که گفتی اطمینان داری، برو سر یک چهارراه همین‌ها را بگو، ببین مردم چه جوابی به شما می‌دهند.

به گزارش راه شلمچه، علی ربیعی سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران ادعاهای جدیدی درباره برجام و منتقدان دولت بیان کرد. ربیعی گفته بود: «برجام برای تاریخ ایران و همه جهانیان عبرت‌آموزی زیادی دارد»، «باعث تقویت اعتماد به نفس ملی شد»، «اگر برجام نبود قرارداد 25 ساله با چین هم نبود» و «تصور نمی‌کردیم یک جناح خاص، رقابتی سالم را تا مرز عداوتی مسموم پیش ببرد.»
جهان‌نیوز از مخاطبان خود خواست تا نظرشان را نسبت به اظهارات ربیعی درج کنند. بخشی از این واکنش‌های مردم را در ادامه می‌خوانید:


* جناب سخنگو اگر افتضاح برجام نبود، اوضاع خیلی بهتر بود.
* ربیعی‌جان، 50 کشور با چین بدون برجام و FATF معاهده امضا کردند. تا دیروز می‌گفتید بدون پذیرش ‌FATF نمی‌توانیم با چین معاهده برقرار کنیم.
* 8 سال عمر مملکت را صرف مذاکره‌ای کردید که به راحتی توسط آمریکا یک باره پاره شد و به تعهدات خودشون عمل نکردند.
* خدا خیرت بده من که به اندازه خودم خیلی خندیدم با زبون روزه دل ما رو شاد کردی... ممنونتم. تا روز آخرتون برای شادی ما از هیچ حرفی دریغ نمی‌کنین.
* با این برجامتون ستون فقرات اقتصاد ایران را شکستید.
* برجام اگه خوب بود پس چرا دوباره مذاکره می‌کنید؟ برجام اگه خوب بود پس چرا شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذاری نکردن؟ اگر خوب بود پس چرا هنوز تحریم هستیم نقد دادید به امید نسیه آخرش هم هیچ.
* واقعا اگر این تعبیر «ما نبودیم» را از این آقایان می‌گرفتند، چه برای گفتن داشتند؟
* به جای پذیرش اشتباهاتشان، می‌خواهند برجام خسارت محض را بزک کنند!
* آقای ربیعی اگه یک درصد به چیزایی که گفتی اطمینان داری برو سر یه چهارراه همینا رو بگو و ببین مردم بهت چی می‌گن.
* ای کاش لااقل از برجام عبرت می‌گرفتید!
* عبرت از این جهت است که با دشمن هرگز رو یه سفره نمیشینن و در راهرو قدم نمی‌زنند و دست در دست قاتلین عزیزترین جوانان این کشور نمی‌گذارند این بزرگ‌ترین عبرت است.
* خداییش راست میگه اگه برجام و این دولت نبود، ماشین و خونه‌هامون این همه قیمت پیدا نمی‌کرد و الان باید سوار ماشین‌های ارزون قیمت و صاحب‌خونه‌های بی‌کیفیت بودیم، ممنونیم روحانی!
* آقای ربیعی خدایی خودت اینا رو می‌گی، یا مجبورت می‌کنن باید اینا رو بگی... من بعید می‌دونم شما با این موی سفید این حرفا رو بزنی.
* نکنه منظور از «عداوت مسموم یک جناح» وقایع سال 88 باشه...! آخه اون موقع بود که معلوم شد تبدیل رقابت به «عداوت» تا مرز براندازی نظام یعنی چه...!
* کشورمان قبل از برجام تحریم بود اما توانمندی قابل توجهی در حوزه هسته‌ای کسب کرده بود. پس از برجام باز هم تحریم ماند، اما بخش زیادی از فعالیت‌های هسته‌ای تعطیل و اندوخته‌های ارزشمند این حوزه از دست رفت و در سایه غفلت دولت از اقتصاد و توانمندی‌های داخلی، گرانی و تورم عجیب و کاهش شدید ارزش پول ملی نیز در کارنامه دولت ثبت شد.
* اینا چیزی برای دفاع ندارن، یعنی کاری انجام ندادن که بشه ازش نام برد؛ فقط ی برجام که فکر می‌کنن دنیا را فتح کردند و الان هم مجبورن هی برجام رو خوب جلوه بدن. موقع رفتنه با سبد خالی.

اگر خوشت اومد لایک کن
0