این شعله محبت و ارادت هرگز خاموش نمی‌شود

خون سالار شهیدان هر روز جوشان‌تر شد و قلوب بیشتری را برانگیخت. چشمه جوشان فیض و معنویت آن سید شهیدان و سرور آزادگان در روح محبینش جاری است. تا امروز ادامه و جریان داشته و بعد از این هم خواهد داشت.

به گزارش راه شلمچه، ایران اسلامی از آن خون و قیام زنده است و این روزها به حسینیه‌ای بزرگ تبدیل شده است. ملت سرافراز ایران اسلامی در این عزاداری‌ها از اربابش مدد می‌گیرد و روح عاشورایی خود را تقویت می‌کند. روح ایستادگی و مجاهدت در راه خدا و روح حماسه را. روح اطمینان به خدا و روح عزت حسینی را. ملت امام حسین(ع) با پیروی از آن امام مظلوم شهید و پشتوانه‌ روحی و معنوی همه احرار عالم، پرچم پیشرفت، دینداری، شجاعت و ایستادگی در برابر استکبار را در دست دارد، موانع را کنار می‌زند، از مشکلات عبور می‌کند و شکست ندارد؛ چهارم مرداد 1397، سردار مخلص و مجاهد شهید، حاج قاسم سلیمانی در یادواره شهدای عملیات رمضان و در جمع مردم همدان تأکید کرد: «ما ملت شهادت هستیم، ما ملت امام حسین(ع) هستیم. بپرس ما حوادث سختی را پشت‌سر گذاشتیم. بیا! ما منتظریم؛ ما مرد این میدان برای شما هستیم. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ‌ترسیم می‌کنیم.»

 امسال جلوه‌های زیبایی از ماه محرم را از جمله خشکشویی رایگان پیراهن مشکی عزاداران حسینی، توزیع رایگان آب آشامیدنی توسط کسبه، هیئت‌های دختران متولد دهه هشتاد، حضور پرشور متولدین دهه هشتاد و نود در هیئت‌ها، رونق روضه‌های خانگی، هیئت‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و عزاداری‌های سنتی قدمت دار در استان‌های مختلف را مشاهده کردیم. یکی از جلوه‌های مهم عزاداری‌های امسال این بود که در هیئت‌های مختلف سراسر کشور مداحان نوحه‌هایی با مضمون اعتراض و اعلام انزجار به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد خواندند و این اقدام شنیع را محکوم کردند. 

در بیانات امام حسین(ع) عزم راسخ ایشان برای قیام علیه باطل و انحراف آشکار است. ایشان در نامه خود به كوفيان پس از نزول در سرزمين كربلا فرمودند؛ «بسم اللَّه الرحمن الرحيم از حسين بن على به سليمان بن صرد، مسيب بن نجبه، رفاعة بن شداد، عبداللَّه بن وائل و گروهى از مؤمنين. اما بعد؛ براستی می‌دانيد كه پيامبر اسلام صلّى اللَّه عليه و آله در زمان زندگى خود فرمود: كسى كه حاكم ستمكاری را كه حرام خدا را حلال بداند، عهد و پيمان خدا را بشكند، مخالف سنت رسول خدا باشد، در ميان مردم با گناه و عدوان رفتار نمايد، ببیند اما گفتار و رفتار خود را تغيير ندهد خدا حق دارد كه وى را هم در جايگاهى نظير جايگاه او داخل كند. شما ميدانيد اين گروه پیوسته در اطاعت شیطان هستند و از طاعت خداى رحمان روگردان شده‏اند، فتنه و فساد را ظاهر حدود و احكام خدا را تعطيل نموده‏اند و بهره جنگی را از برای خود بر می‌گزینند و حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام كرده‏اند من از اين جهت به مقام خلافت سزاوارتر ميباشم كه از نزدیكان رسول خدا(ص) می‌باشم و نامه‏هاى شما بمن رسیده است فرستادگان شما بيعت‏هاى شما را بمن رساندند كه مرا تسليم دشمن نكنيد و رها ننمائيد پس اگر شما به بيعت خود وفا كنيد بهره و هدايت خود را يافته‌‏ايد. 

جان من با جان شما، اهل و فرزندان من با اهل و فرزندان شما خواهند بود. شما بمن تأسى نمائيد، اگر انجام ندهید و عهد و پيمان خود را بشكنيد و از بیعتتان بیرون روید به جان خودم كه اين اعمال از شما ناشناخته و غریب نیست، زيرا شما اين گونه كارها [بی‌وفایی‌ها] را با پدر و برادر و پسر عمويم [مسلم] كرديد. كسی كه فریفته شما شود، فریب خورده است. شما راجع به حظ و بهره خود خطا كرديد، و نصيب خويشتن را ضايع نموديد. كسى كه پيمان‏شكنى كند عليه خود پیمان شكسته است. بزودى خدا مرا از شما بی‌نياز خواهد كرد. و السّلام. سپس آن نامه را تا كرد و مهر كرد و به قيس بن مسهر صيداوى داد.» (بحارالأنوار، علامه مجلسی ج ۴۴ ص ۳۸۱؛ تاریخ طبری، محمد بن جریر طبری ج ۴ص ۳۰۴؛ الكامل فی التاریخ، ابن اثیر ج ۴ ص ۴۸؛ مقتل ابى‌مخنف، ص ۸۵)

امام حسین(ع) قیام کرد و مقابل سقوط جامعه ایستاد تکلیف خود را انجام و درس استقامت داد

حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام این‌جا فلسفه‌ حرکت خود را بیان می‌فرمایند. در قیام عاشورا حضرت سیدالشهداء(ع) میان مصیبت‌هاست اما با عزت، عبودیت و معنویت کامل. مظلومیتش، حقارت و کوچکی نیست، او در میدان مبارزه با باطل ایستاد، نهراسید و تا پای شهادت مجاهدت کرد. قیام کرد و مقابل سقوط جامعه ایستاد. تکلیف خود را انجام و درس استقامت داد.

یاد حسین(ع) به ما کمک می‌کند حرکت کنیم و به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک شویم

قیام عاشورا یک فرهنگ، جریان و سرمشق دائمی برای امت اسلام شد. ملت بزرگ ایران درس و پیام امام حسین(ع) را زنده نگه می‌دارد و نهضت را ادامه می‌دهد، زیرا یاد حسین(ع) کمک می‌کند حرکت کند و به اهداف انقلاب اسلامی که مایه و اسوه گرفته از عاشوراست، نزدیک شود. برای ملت ما که می‌خواهد راه اسلام را بپیماید، سیدالشهداء(ع) با شیوه و سیره خود راهنمای اوست. بزرگداشت عاشورا و عزاداری محرم به همین دلیل است که با درس گرفتن از عاشورا، حسینی شویم و به سمت حیات طیبه حرکت کنیم.

با جهاد تبیین در محیط پیرامونی خود مانند شمعی نورافشانی کنیم

به سبب و برکت عاشورا و حرکت عظیم مجاهدانه امام حسین علیه‌السلام، اسلام بقا پیدا کرد، در غیر این صورت دنیاپرستان که دستگاه خلافت را در جهت خلاف مسیر نورانی اسلام به کار گرفته بودند، بساط دین را برچیده بودند، امروز هم ما از اسلام بی‌خبر بودیم. پس از حادثه عاشورا حرکت روشنگرانه و تبیینی زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) تداوم راه عاشورا بود و حقیقت نهضت حسینی را بسط و گسترش داد. 

جهاد تبیین امروز همانند حرکت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) است که حقیقت عاشورا و نهضت حسینی را همگانی ساخت. عموم مردم و جوانان امروز می‌بایست به فرمان جهاد تبیین از سوی مقتدای انقلاب اسلامی لبیک گفته و در محیط پیرامونی خود با توضیح دستاوردهای انقلاب اسلامی و معارف نورانی و زندگی‌ساز اسلام و انقلاب اسلامی، مانند شمعی نورافشانی کنند.

امام حسین(ع) را به دنیا بشناسانیم دنیا تشنه معرفت حسینی است

پیروزی‌های پی‌در‌پی نظام اسلامی در برابر جبهه استکبار، تغییر معادلات نظم جهانی، گرایش روزافزون ملت‌ها به اسلام و انقلاب اسلامی و... به برکت خون به ناحق ریخته شده امام حسین(ع) و قیام عاشورا و الگوگیری انقلاب اسلامی از آن فداکاری و حادثه باعظمت است. تلاش کنیم در مقابل حرکت خصمانه محور شرارت، امام حسین(ع) را به دنیا بشناسانیم. دنیا تشنه معرفت حسینی است.

ملت حماسه‌ساز ایران دشمن را مأیوس کرده است

ملت ایران اسلامی، ملتی سرافراز است و عزت، عظمت، قدرت، بیداری و بصیرت خویش را از مولایش امام حسین(ع) گرفته است. نام و یاد حسین(ع) را زنده نگه می‌دارد و راه پیشرفت و کمال را طی می‌کند. چنین ملتی است که دشمن را مأیوس کرده، قدرت و بیداری‌اش که برگرفته از عاشوراست، استکبار و صهیونیسم را سراسیمه و بیچاره کرده است. هيچ دشمنى نمى‌تواند این ملت را که شعله محبت و ارادتش به امام حسین(ع) هرگز خاموش نمی‌شود، از پيمودن راهى كه انقلاب اسلامی به پیروی از سید و سالار شهیدان پیش روی او گذاشته است، باز دارد.

افق آینده روشن است، مردم مؤمن و فرهیخته ایران اسلامی راهی را که امام خمینی(ره) ترسیم کرد، با عزم راسخ ادامه می‌دهند. شکست برایشان وجود و معنا ندارد، به وعده الهی مطمئن هستند و پیش می‌روند، همت و کوشش خود را به میدان می‌آورند، بركت هم از آنِ خدا است.


کیهان

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار