بازهم روحانی از هفته‌نامه 9 دی شکایت کرد

مدیرمسئول هفته نامه 9دی از شکایت دوباره حسن روحانی به خاطر یک تیتر این هفته نامه خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، هفته نامه 9دی نوشت: باز هم دولت روحانی از هفته نامه ۹دی شکایت کرد. این بار اما بهانه تیتر «حبس در انتظار روحانی» بود که برای یادداشت تحلیلی در توضیح مصوبه هسته‌ای مجلس برای الزام دولت به اقدام راهبردی جهت لغو تحریم‌ها انتخاب شده بود.

در آن یادداشت بر اساس مفاد مصوبه مجلس، بیان شده بود که اگر دولت در مدت تعیین شده در برابر عدم اقدام غربی‌ها اقدامی نکند، طبق بند نهم این قانون، مسبب آن باید به مجازات حبس از دو تا بیست و پنج سال محکوم شود.

اما گویا دولت از بیان مُر قانون خوشش نیامده و از بابت یادآوری آن از ۹دی شکایت کرده که البته به دلیل  مستند بودن یادداشت مذکور، این شکایت هم راه به جایی نمی‌برد.

در همین رابطه حمید رسایی، مدیر مسئول ۹دی، هفته گذشته با اعلام خبر شکایت جدید روحانی در توئیتی نوشت:

«دهه فجر مبارک؛ این روزها باز هم آقای روحانی از بنده به دلیل تیتر ۹دی شکایت کرده و برای بازپرسی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدم. ‏یکی از شعارهای انقلاب۵۷ آزادی بود، قطعا آن روز منظور از شعار آزادی، وجود آزادی بیان برای نقد مسئولان در قدرت بود والا ولنگاری که همان روز آزاد بود.

من نه شکایت آقای روحانی را خلاف آزادی بیان می‌دانم و نه احضار توسط دادگاه ویژه روحانیت را بلکه همه اینها را مسیری بدیهی در روند تحقق آزادی، حقوق افراد و اجرای قانون می‌بینم. فقط مشکلم ادعای دروغ جناب روحانی است که مدعی است: ‏اگر کسی نقد کرد، دولت به او کاری ندارد و ‏اگر هم دولت شکایتی از کسی داشته باشد، رسیدگی نمی‌شود.

شکایت دولت از تیتر برگرفته از متن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست. مطابق بند۹ قانون، مسئولان دولتی (مسئول اصلی مربوطه آقای روحانی است) درصورت امتناع یا ممانعت از اجرای این قانون به ۲ تا ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود. روحانی آن ایام از عدم اجرای این قانون سخن می‌گفت و ما تنها قانون را به ایشان یادآوری کردیم

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار