بازیگر و تهیه‌کننده‌ای که به شهید کشوری ارادت خاصی داشت، درگذشت +زندگی‌نامه

خسرو امیرصادقی، بازیگر و تهیه‌کننده مازندرانی سینمای ایران در سن 65 سالگی درگذشت.

به گزارش راه شلمچه، «خسرو امیرصادقی» شب شنبه بر اثر عارضه ریه دار فانی را وداع گفت. او مدت‌ها با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و در سال‌های اخیر دیگر نتوانست در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به عنوان بازیگر و حتی تهیه‌کننده حاضر شود.

پیکر این هنرمند پیشکسوت قرار است فردا صبح ساعت 10 از خانه سینما شماره دو واقع در خیابان وصال به طرف قطعه هنرمندان تشییع شود. 


وی رفیق دوران نوجوانی شهید احمد کشوری بود که به این شهید ارادت خاصی داشت که پس از ساخت فیلم (چ) از اینکه اسمی از شهید کشوری در این فیلم نیاورده شد با اعتراض به راه شلمچه(شلمچه نیوز) گفته بود؛ فیلم «چ» از نظر ساختار و تکنیک بسیار خوب ساخته شده اما از نظر محتوی، متاسفانه حاتمی‌کیا شهید کشوری را فراموش کرده است! شهید احمد کشوری در کردستان شجاعتی مثال‌زدنی داشت. ش‍‍ه‍ی‍د ت‍ی‍م‍س‍‍ار ف‍لاح‍‍ی‌ گ‍ف‍ت‍ه‌ ب‍ود م‍ن‌ ش‍ب‍‍ی‌ ب‍ر‌ا‌ی‌ م‍‍ام‍وری‍ت‌ س‍خ‍ت‍‍ی‌ در ک‍ردس‍ت‍‍ان‌ د‌اوطل‍ب‌ خ‍و‌اس‍ت‍م‌، ‌ه‍ن‍وز س‍خ‍ن‍م‌ ت‍م‍‍ام‌ ن‍ش‍ده‌ ب‍ود ک‍ه‌ ی‍ک‍‍ی‌ ‌از ص‍ف‌ ب‍ی‍رون‌ ‌آم‍د و گ‍ف‍ت‌ م‍ن‌ ‌آم‍‍اده‌ام‌ و دی‍دم‌ خ‍ل‍ب‍‍ان‌ ک‍ش‍ور‌ی ‌اس‍ت.

  امیرصادقی گفت: علی فرزند شهید کشوری و خانواده این شهید در این‌باره گفته‌اند و من نمی‌خواهم داغ‌تر از آنها باشم اما با اعتقاد می‌گویم که کردستان، مخصوصا مردم پاوه و بانه مدیون فداکاری‌های احمد کشوری هستند. 

مرحوم خسرو امیرصادقی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم سرنوشت سازان به کارگردانی جهانگیر جهانگیری در سال ۱۳۵۷ آغاز کرد. پس از آن در فیلم‌های زیادی به‌عنوان بازیگر، تهیه‌کننده، مدیر تولید، سرمایه‌گذار و مدیر تدارکات، ایفای نقش نمود. فرزندان او نیز بازیگری را دنبال کرده‌اند. دومین پسر او نیز از کودکی در مسافران مهتاب در نقش مش حسین آقا بازی کرد.

امیرصادقی در فیلم‌های سینمایی مسافران مهتاب، رانده شده، میرزا کوچک خان، سهراب و... نیز نقش‌آفرینی داشته است. یکی از آخرین فعالیت‌های وی بازی در سریال پایتخت6 بود.

امیرخسرو امیرصادقی در سال ۱۳۲۷ در قائم‌شهر(سیمرغ) به دنیا آمد. وی از کودکی عاشق بازیگری بود و از حدود ۱۲ سالگی بر روی صحنه تئاتر هنرنمایی می‌کرد.

راه شلمچه درگذشت خسرو امیرصادقی را به همسر مهربان و خانواده عزیزش تسلیت می‌گوید و آرزوی صبر برای همه بازماندگان این مرحوم دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار