خجسته‌مهر در حمایت از وزیر پیشنهادی نفت:

برنامه‌های «اوجی» جامع‌ترین و کامل‌ترین‌ برنامه وزارت نفت پس از انقلاب است

معاون سابق وزیر نفت گفت: برنامه اوجی "جامع‌ترین و کامل‌ترین" برنامه وزارت نفت از اول انقلاب است، وزیر پیشنهادی نفت سرمایه‌گذاری در نفت را به مثابه "تولید ثروت و بهروری سرمایه" می‌داند.‌

به گزارش راه شلمچه، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت دولت دهم در تشریح برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت گفت: اوجی اشتغال پایدار، انجام مسئولیت‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی و اهتمام ویژه به سرمایه انسانی" را جزو لاینفک توسعه و سرمایه‌گذاری می‌داند و اینها از الزامات توسعه پایدار در صنعت نفت است‌.

وی گفت: برنامه‌ها‌ی مهندس اوجی را از این زاویه خیلی می‌پسندم که صیانت از ذخایر "نفت و گاز، تولید ثروت و به حداکثر رساندن ارزش دارایی‌های زیرزمینی" را عمق راهبردی صنعت نفت می‌داند. مهندس اوجی ‌سرمایه‌گذاری در نفت را به مثابه "تولید ثروت و بهروری سرمایه" می‌داند.

▫️خجسته‌مهر افزود: در برنامه های وزیر پیشنهادی نفت "توسعه صنعت نفت باید با توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار" همراه باشد.

معاون سابق وزیر نفت ادامه داد: برنامه اوجی با توجه به تغییر شرایط محیط داخلی و بین‌المللی به این موضوع قائل است که ماموریت‌های وزارت نفت و شرکت‌های تابعه باید صادرات‌محور باشد‌ و نگاه وی به دیپلماسی محوریت دادن به اقتصاد نفت و گاز است.

تحول در صنعت نفت را با این برنامه حتمی می‌دانیم‌
 
محسن خجسته‌مهر گفت: امروز صنعت نفت خط مقدم جبهه در جنگ اقتصادی دشمنان ‌علیه ملت ایران است. در جنگ اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعت نفت دچار چالش‌ها و آسیب‌هایی شده‌ایم که به علت مشکلات مزمن ساختاری، بی‌تدبیری‌های گذشته و تضییقات استکبار جهانی بوده است. برای فائق آمدن بر این چالش‌ها نیازمند یک مدل اقتصادی و اجرایی کارآمد با رویکرد "علمی، برون‌گرا و درون‌زا" در صنعت نفت هستیم

این مسئول وزارت نفتی ادامه داد: در خصوص اداره اقتصادی صنعت نفت، من نگرش‌های مختلف را بررسی و با برنامه ‌مهندس اوجی مقایسه کردم و به فرازهای مهمی از برنامه ایشان رسیدم که گویای دیدگاه نوین و تحولی برای اجرای مأموریت‌های مهم صنعت نفت است

معاون سابق وزارت نفت در خاتمه گفت: برنامه وزیر پیشنهادی نفت در بخش بالادستی نفت و گاز جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه وزارت نفت از اول انقلاب تا‌کنون است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار