برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال 1400

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه خبر داد: آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال 1400 در 20 مرکز استان و با حضور نزدیک به 15 هزار شرکت کننده در حال برگزاری می‌باشد.


به گزارش راه شلمچه، معاون رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: نتایج آزمون تستی تا اوایل اردیبهشت ماه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور  اعلام می گردد. پذیرفته شدگان این مرحله در ششم خرداد ماه سال 1401، در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد.

 

این مقام عالی قضایی افزود: امروز شاهد روند برگزاری آزمون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بودیم که اینجا لازم است از تمامی دست اندرکاران امر تشکر و قدردانی کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۸۰درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۰درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند، افزود: از بین تحصیل‌کردگان حوزه  19 درصد و دانشگاهی 81 درصد حضور دارند.

 

معاون رئیس قوه قضاییه بیان داشت: چند برابر قبول شدگان تستی این آزمون برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قبول شدگان تشریحی برای مصاحبه شفاهی و سپس برای آزمون روانشناسی و نهایتاً برای گزینش معرفی می شوند.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه در سراسر کشور با کمبود قاضی مواجه هستیم، اذعان داشت: جذب قضات می تواند موجب تسریع در روند رسیدگی ها شود و  موجبات رضایت‌مندی هر چه بیشتر مردم را فراهم نماید.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار