افزایش سلامت مالی و اداری با شفاف سازی ضوابط و قواعد حاکم بر انعقاد قراردادها

نشست مجریان برنامه های عملیاتی و گام های اجرایی سال 1401 با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در محل سالن جلسات ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره 3 قوه قضاییه) برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، معاون رئیس قوه قضاییه در نشست مجریان برنامه های عملیاتی و گام های اجرایی سال 1401 برنامه های مرتبط با اجرای سند تحول در این معاونت را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

 

این مقام عالی قضایی در برنامه اجرایی ساماندهی انعقاد اسناد همکاری، تفاهم نامه ها و قراردادهای اجرایی این معاونت با شخصیت های حقوقی و نظارت بر اجرای آن، با بیان نکاتی در راستای حصول انعقاد یک قرارداد شفاف، گویا و کارآمد به اهداف حقیقیT عنوان کرد: انعقاد قراردادها باید بر مبنا، اصول و چارچوب صحیحی عمل شود تا  پس از ایجاد یک تفاهم مشترک برای دستیابی به اهداف مشخص در زمان اجرا، اخذ عایدات ناشی از اجرای آن تسهیل شود.

 

وی افزود: قراردادهای مالی باید به نحوی نظارت شود که ضرری متوجه دستگاه نشود و  منافع مورد نظر حاصل شود.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه همچنین با تاکید بر افزایش سلامت مالی و اداری و شفافی سازی ضوابط و قواعد حاکم بر انعقاد قراردادها اذعان داشت: قراردادها باید شفاف باشد و قانون در آن رعایت شود و فردی که به اعتبار سازمان آن را امضا می کند باید پاسخگو باشد.

 

وی گفت: قرارداد باید موضوعی را به هدف برساند و تعهدی ایجاد شود که قدرت اجرا شوندگی در دادگستری ها را داشته باشد.

 

معاون رئیس قوه قضاییه تهیه و تکمیل لیستی از وظایف درخصوص انعقاد قراردادها، نظارت بر اجرا  و ساماندهی قراردادها را به منظور شیوه اصولی سازماندهی امور و پیش بینی نمای کلی به منظور بررسی امور محوله مهم برشمرد.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه در ادامه بررسی برنامه های عملیاتی و گام های اجرایی سال 1401 بر انسجام، همدلی و مشارکت حداکثری مجریان در حفظ یکپارچگی جریان اطلاعات، حل موثر چالش های پیشرو و بهره گیری از ظرفیت های مورد نیاز در جهت اجرای سند تحول تاکید کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار