برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری منفورترین دوران آمریکا +تصاویر

در شرایطی مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن برگزار شد که منفورترین و احمق‌ترین رئیس‌جمهوری از یک طرف و متقلبانه‌ترین دوره‌های انتخابات، امنیتی‌ترین و بی‌آبروترین آمریکا از طرفی دیگر در تاریخ این کشور به ثبت رسیده‌است.

به گزارش راه شلمچه، جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد. کامالا هريس هم به عنوان زنی که در آمریکا معاون رئیس جمهور می‌شود سوگند خورد. دونالد ترامپ که هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته در این مراسم شرکت نکرد. او ساعاتی قبل از مراسم، کاخ سفید و واشنگتن را ترک کرد. تهدیدهای امنیتی و همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده این مراسم با محدودیت‌ها و سختگیری‌های بی‌سابقه‌ای برگزار شود.

ترامپ هنگام سوار شدن بر بالگرد رئیس‌جمهوری آمریکا با مشتی گره کرده با حاضران خداحافظی کرد.

او به همراه همسرش ملانیا ترامپ کاخ سفید را ترک کرد تا به پایگاه هوایی اندروز برود. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری در مراسم خداحافظی دونالد ترامپ شرکت نکرد.

هر چند دونالد ترامپ در مراسم تحلیف جو بایدن حاضر نشد ولی سه رئیس جمهور پیشین آمریکا در این مراسم شرکت کردند: بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما.

جو بایدن مبارزه با کرونا را الویت خود اعلام کرد اما خیلی زود به افراطی گرایی، خشونت و تروریسم هم اشاره کرد و گفت که باید کشورش مقابله با تروریسم داخلی و تحرکات گروه‌های افراطی حامی برتری نژادی سفیدپوستان را هم در الویت قرار دهد. 

او گفت: "حرف زدن از اتحاد اگر چه این روزها خنده‌دار به نظر می‌رسد... اما ما باید کنار هم باشیم و به جای دیدن همدیگر به عنوان دشمن، یکدیگر را همسایه ببینیم... صدایمان را پایین بیاوریم چرا که اتحاد تنها راه پیش روی ماست."


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار