غبطه تهرانی ها به مازندرانی ها:

بیگانگی مطلق علیرضا دبیر با کشتی استان ها!

اما این مدیر جوان که بی شک برای این صدارت باید بیش از اینها به تجارب مدیریتی می رسید می بایست توجه کند که ایجاد آرامش روانی و فکری در بین جامعه کشتی و علمی سازی توسعه این رشته، راهبرد اصلی برای پیشبرد مسیر مترقی ورزش فوق به شمار می رود.

به گزارش راه شلمچه، سخن این مقال خطاب به رئیس فدراسیون کشتی کشورمان است که اینک در فاصله نزدیکی به مسابقات کسب سهمیه المپیک و مسابقات جهانی، ورزش اول کشورمان در شرایط حساسی به سر می برد.


هدف از نگارش این تحلیل ورزشی، نقد گوشه ای از عملکرد علیرضا دبیر است و به هیچ عنوان قصد ورود به انواع جنجال ها و اظهارنظرهای بحث برانگیز وی که خود موجب ایجاد هیاهوی کاذب و تنش در کشتی کشورمان شده را نداریم اما این مدیر جوان که بی شک برای این صدارت باید بیش از اینها به تجارب مدیریتی می رسید می بایست توجه کند که ایجاد آرامش روانی و فکری در بین جامعه کشتی و علمی سازی توسعه این رشته، راهبرد اصلی برای پیشبرد مسیر مترقی ورزش فوق به شمار می رود.




نگارنده قصد کالبد شکافی در جریان پرونده انتخابات ریاست فدراسیون کشتی را ندارد اما اعتبار کشتی کشورمان نباید با مواضع و برخوردهای خارج از عرف و منطق به تاراج کشیده شود؛ علیرغم اینکه منکر توانایی های علیرضا دبیر در جذب اعتبارات ملی و احداث اماکن ورزشی مرتبط در پایتخت و دیگر جاها نیستیم اما باید وی و تیم مدیریتی اش بپذیرند که به غیر از مازندران، کشتی در سایر استان ها تقریباً نابود شده است.


در سویی دیگر استان مازندران به واسطه طبیعت کشتی خیر بودنش، مهد دلاوران و مربیان شاخص و بنامی است که آبروی کشتی کشورمان را در میادین معتبر جهانی حفظ و ارتقاء بخشیده اند اما این ظرفیت بالقوه با عدم توجه علیرضا دبیر به بالفعل تبدیل نشده و باید صراحتاً گفت از سوی فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان توجهی به مربیان سازنده کشتی این دیار نشده که این بازی دو سر باخت برای کشتی کشور و مازندران می تواند لقب بگیرد.


خطاب به نفر اول فدراسیون کشتی باید متذکر شویم که آقای دبیر حرمت ها را رعایت کنید و با منطق گرایی و نقد پذیری، از افکار سازنده و ایده های کارشناسی شده صاحبان خرد در این زمینه بهره ببرید؛ اگر دیوید تیلور توانسته به چند پیروزی در برابر حسن یزدانی دست پیدا کند تنها به واسطه خرد جمعی و استفاده از روش های علمی مبارزاتی بوده بنابر دوران جنجال و هیاهو برای رسیدن به مقاصد به پایان رسیده است.


آقای رئیس فدراسیون باید بپذیرید شما هیچ خدمتی به کشتی استان ها نکرده اید و مربیان سازنده در مازندران به عملکرد شما سخت انتقاد و اعتراض دارند؛ در واقع کسب مدال های رنگارنگ کشتی گیران مازندرانی در مسابقات قهرمانی آسیا، جهانی و المپیک را نمی توانید به حساب عملکرد فدراسیون خود بگذارید چرا که این ماحصل زحمات مربیان سازنده و پایه کشتی این دیار است که چشمه جوشان کشتی مازندران را با معرفی چهره های مستعد و آینده دار زینت بخشیده اند.


در مخلص کلام باید خاطر نشان شود جامعه کشتی مازندران به واسطه نگاه تنگ نظرانه ی علیرضا دبیر همواره متصورند که همه امیدهای تهرانی ها در ناامیدی و ناکامی کشتی مازندران خلاصه می شود زیرا سکانداران کشتی کشورمان در این دیار جز خیانت و بی توجهی، هیچ عملکردی به ثبت نرسانده اند.


شعبان وفایی نژاد - کارشناس صاحب نظر کشتی کشور

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار