تاکید "حسن خجسته" بر تغییر رویکرد اقتصادی و فرهنگی مجلس/ ضعف مجلس پیشین‌ نظارت بود

عضو لیست انتخاباتی ایران سربلند گفت: حوزه فرهنگی و اقتصادی کشور در وضعیت جنگی است و نیاز به فرماندهی فرهنگی و اقتصادی داریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی راه شلمچه: "حسن خجسته باقرزاده"، عضو لیست ایران سربلند و کاندید دور دوم انتخابات مجلس، تصریح کرد: مجلس سازمان نظارت خود بر اجرای قوانین را به روز و جدی کند در حال حاضر این نظارت کفایت نمی‌کند.

وی، خواستار تغییر در بخش های اقتصادی و فرهنگی مجلس دوازدهم‌ شد و گفت: باید به جای وزارت اقتصاد یا کمیسیون اقتصادی مجلس، وزارت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی داشت. یعنی نگاه باید روبه جلو باشد ولی در حال حاضر این نگاه ایستا است؛ به تهدیدات خیلی توجه می‌شود ولی از فرصت‌ها غافلیم.اگر واقعاً در حوزه فرهنگی و اقتصادی در وضعیت جنگی هستیم نیاز به رفتاری در این حوزه‌ها است که متناسب با جنگ باشد. باید فرماندهی فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم. تغییر نگرش در حکمرانی اقتصادی و فرهنگی راه حل مشکلات در این حوزه‌ها است. 

خجسته، در ادامه اضافه کرد: همه بخش‌های فرهنگی کشور باید باهم در یک زمینه برای اهداف کلان اجتماعی تصمیم بگیرند حالا هر سازمانی برای خودش یک کاری انجام می‌دهد گاهی هم ممکن است رفتارهایشان متناقض بوده و هم پوشانی داشته و هم افزایی نداشته باشند و منابع هدر رود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با بیان اینکه سازمان‌های فرهنگی و اقتصادی باید هدف مشترکی داشته باشند، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این هدف مشترک هر سازمانی وظیفه خودش را انجام دهد، ولی در حال حاضر هر سازمان فرهنگی هدف خاص خودش را دارد. اقتصاد هم همین طور است مثلاً وزارت صمت یک تصمیمی دارد و وزارت اقتصاد و کشاورزی هر کدام یک تصمیم دیگری دارند. زمان جنگ وقتی قرارگاه واحد تشکیل شد خیلی از مسائل حل شد، در قرارگاه هر کسی وظیفه خودش را برای تصمیمات کلان انجام می‌دهد، اما در حال حاضر معلوم نیست و هر کسی یک کاری انجام می‌دهد.

استاد دانشگاه صدا وسیما، بر وضع نظارتی مجلس یازدهم انتقاد کرد و گفت: بهرحال  هر چی باشد، این مجلس نظارتش بر اجرای قوانین کافی نبود و باید از سازمان‌هایی که مسئول هستند مطالبه شود. قوانین خوب زیاد داریم آن بخشی که مجلس در تمام این سال‌ها ضعف داشته نظارت است. اما نباید غافل بود که تصویب برخی لوایح و قوانین در مجلس پیشن مطلوب بود.

خجسته، خواستار ارتقاء قوه مقننه، نسبت به قوه های مجریه و قضاییه شد و تصریح کرد: همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند، مجلس در راس امور است، مجلس باید نسبت به دو قوه دیگر ارتفاع بگیرد چراکه نمایندگی مردم را بر عهده دارد، اما در حال حاضر مجلس هم عرض دو قوه دیگر است. اگر ارتفاع بگیرد این نظارت را می‌تواند خیلی جامع‌تر و دقیق‌تر انجام دهد و بهره آن به کل جامعه، سازمان‌ها و آحاد مردم می‌رسد.

انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار