تبدیل وضعیت 1296 نفر از قضات رسمی آزمایشی به رسمی قطعی

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از تبدیل وضعیت 1296 نفر از قضات رسمی آزمایشی به رسمی قطعی خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، دکتر مهدی جوهری عنوان کرد: بر اساس ماده 49 آیین نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضات، تکلیفی برای اداره کل آموزش قوه قضاییه ایجاد شده است که مطابق آن مقرر گردیده قضاتی که  با دریافت ابلاغ به مدت سه سال بصورت آزمایشی (رسمی_ آزمایشی) مشغول به فعالیت شده اند، در طول این مدت با پایش و نظارت عملکرد و همچنین احراز شرایط مورد نیاز به وضعیت رسمی قطعی تبدیل شوند.

 

 جوهری با اشاره به اهمیت لزوم کسب نظرات مثبت استعلام از مراجع چهارگانه حفاظتی و نظارتی  در تعیین تبدیل وضعیت به رسمی قطعی ادامه داد: احراز این شرایط بر عهده نظر مساعد رییس کل استان مذکور، دادسرای انتظامی قضات، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و در نهایت اداره کل آموزش قوه قضاییه بستگی دارد که بصورت توامان باید هم نظر باشند.

 

وی افزود: بر اساس این مقرره کسب استعلام از مراجع سه گانه بر عهده اداره کل آموزش قوه قضاییه است و نظر این اداره کل با انجام مصاحبه علمی شرکت کنندگان تکمیل می گردد.

 

  جوهری خاطر نشان کرد: مصاحبه علمی با رعایت جدول زمانبندی که از قبل تعیین شده توسط دو تن از قضات برجسته و عالی رتبه این اداره کل در ۲۹ استان از طریق برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس و مراجعه حضوری (در استان تهران و البرز) صورت می پذیرد.

 

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از اختبار علمی بدون وقفه قضات آزمایشی ایثارگر و عادی که در بازه زمانی 1392 تا 1400 شروع بکار کرده اند خبر داد و تاکید کرد: با برگزاری بدون وقفه و پیوسته جلسات اختبار علمی قضات (حداقل دو الی سه روز در هفته) و با وصول به موقع پاسخ استعلامات داوطلبان، در فاصله مهرماه سال ۱۴۰۰ تا کنون از تعداد ۲۰۹۵ نفر قضات آزمایشی، ۱۲۹۶ نفر به رسمی قطعی تبدیل شده اند و ۷۹۹ نفر بصورت آزمایشی باقی مانده اند.

 

جوهری اظهار داشت: شرکت کنندگانی که در اختبار علمی با نظر اساتید مصاحبه کننده مردود تشخیص داده شوند و ضعیف باشند، برای گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت 20 ساعته معرفی و سپس مجدداً دعوت به مصاحبه می گردند.

 

شایان ذکر است، تصویب هر گونه پست جدید و نقل و انتقالات قضات در کمیسیون نقل و انتقالات قضات منوط به تبدیل وضعیت قضات آزمایشی به رسمی قطعی می باشد و پیش از این آزمون مذکور سالی یکبار برگزار می شد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار